MTV Networks International се включи в инициатива на Европейската комисия (ЕК), която цели да насърчи младите хора да участват в изборите за Европейски парламент през юни тази година. Това съобщиха от комисията.
На последните европейски избори избирателната активност на младите хора между 18 и 24 г. беше около 40%, припомнят от ЕК. Инициативата, носеща името „Чуваш ли ме, Европа?“, ще предостави на младите хора трибуна, за да изразят мненията си, да заявят пред Европейския съюз кои са и да представят пред неговите институции своите опасения, мечти, недоволство и идеали, става ясно от съобщението на комисията.
Кампанията ще достигне своята кулминация на 30 април, когато младите хора ще се съберат в Берлин, Милано, Прага и други европейски градове и ще извикат: „Чуваш ли ме, Европа?". В тази връзка на 6 април бе стартирана телевизионна кампания, състояща се от три телевизионни клипа, разпространявани в цяла Европа по каналите на MTV. Клиповете показват млади хора да поставят високоговорители в Лондон, Париж и Рим и насърчават младите в Европейския съюз да се присъединят към своеобразната звукова вълна на 30 април.
У нас днес и утре в Стара Загора и Пловдив ще се състоят поредните две срещи от Националната кампания "Младежта гласува - избори за ЕП 2009". Кампанията, която преминава под мотото "Реших - този път ще гласувам!", е част от Европейската AEGEE кампания Y Vote и предвижда срещи на младежи с активна позиция в различни градове на страната като София, Пловдив, Варна и Благоевград и други. На срещите младите сами определят темите, които са важни за тях, и формулират конкретни и аргументирани искания към отговорните институции.