Изпълнителният директор на ДФ „Земеделие“ - Разплащателна агенция Калина Илиева е подписала договор с Националната асоциация на млекопроизводителите за промоционалната програма „Информационен проект за промотиране на млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал на вътрешния пазар в Германия и Испания“ на стойност 6 200 345 лева.
Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, а 30% ще се съфинансират със средства на ДФ „Земеделие“.
Това е първата програма, предложена самостоятелно от българска асоциация, която е одобрена от Европейската комисия. Тя ще се изпълнява в тригодишен период, като традиционните български продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби, уточняват от фонда.
През миналата година Европейската комисия одобри първата за България мултинационална промоционална програма „Европейско сирене, моля“, която се изпълнява съвместно от млекопреработвателните асоциации от България и Кипър и е насочена към рекламирането на млечни продукти в Русия и в Украйна.
От българска страна проектът беше подготвен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и бюджетът й възлиза на 3,9 млн. лв.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или търговци, които са национално представителни.
Кандидатстването по тях става в Министерството на земеделието и храните (МЗХ).
Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои промоционални програми могат да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение и от Европейската комисия.
Договорите се сключват с Разплащателната агенция, след като се одобрят от Европейската комисия.