fallback

Близо 68 млн. лв. са изплатени по програма Административен капацитет

От стартирането на Оперативна програма Административен капацитет досега 260 проекта са одобрени за финансиране

14:43 | 20.10.09 г.
Автор - снимка
Създател

От стартирането на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) досега са отворени общо 26 процедури, а 260 проекта са одобрени за финансиране. Сключени са договори на стойност близо 140 млн. лв., като реално изплатените средства са над 67,8 млн. лв.

Това стана ясно на шестото официално заседание на Комитета за наблюдение на програмата, проведено на 19 октомври, съобщиха от Министерство на финансите.

На заседанието е бил одобрен актуализиран вариант на доклада за изпълнението на програмата за 2008 г., според който изплатените средства по ОПАК от програмния бюджет за 2008 г. са 100%. За последните две години по ОПАК са усвоени 19,21% от цялата сума от 181 млн. евро по програмата за 2007 – 2013 г.

На заседанието са приети незначителни промени в ОПАК, свързани с промяната в структурата на правителството. Засега не съществува необходимост от преразглеждане на приоритетите на оперативната програма, посочват от министерството.

Комитетът е одобрил и три нови процедури, които управляващият орган ще открие до края на годината. Първата е по подприоритет „Модерно управление на човешките ресурси в държавната администрация”. Процедурата ще бъде обявена през декември, а крайният срок за подаването на предложения е февруари 2010 г. По нея ще може да кандидатства администрацията на Министерски съвет. Целта на процедурата е да се подобри системата за заплащане и мотивацията на служителите, което ще повиши качеството на работа в държавния сектор.

Втората процедура е по подприоритет „Компетентна и ефективна държавна администрация”. Тя ще бъде обявена през ноември, а крайният срок за подаването на предложения е януари 2010 г. Бенефициент е Институтът по публична администрация. Целта на процедурата е да се укрепи капацитетът на института и да се предоставят качествени и ефективни обучения за централната, областните и общинските администрации.

Последната процедура е по подприоритет „Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление”. Тя ще бъде обявена през ноември, проектни предложения ще могат да се подават до януари 2010 г. Тази процедура е насочена към Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията. Нейната цел е да гарантира предоставянето на качествени и насочени към потребителя електронни административни услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:36 | 29.08.22 г.
fallback