fallback

Вече са изградени 93 км от магистрала "Струма"*

Нова отсечка от 24 км бе открита днес

14:14 | 17.12.18 г.

До момента са изградени 93 км от магистрала „Струма“, а срокът за строителството на оставащите 57 км е 2023 г. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков при откриването на нов участък от 24 км от магистралата до Гърция, свързващ градовете Кресна и Сандански, съобщи транспортното министерство.

По думите му при цялостното завършване на магистралата  ще пътуваме от София до ГКПП „Кулата“ за час и половина.

Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова информира, че между Кресна и Сандански са изградени 25 големи съоръжения, три пътни възела и четири площадки за отдих със санитарни помещения и ТИР паркинги. В бъдеще на тях ще могат да бъдат изградени заведения за хранене и бензиностанции, информира МРРБ.

Регионалният министър съобщи, че изпълнението на отсечката от магистрала „Струма“ между Благоевград и Крупник е на 40%. В ход са тръжните процедури за участъка през Кресненското дефиле.

Има избрани изпълнители за участъците преди и след тунел „Железница“. Очаква се скоро договор и за самото съоръжение.

Председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Глосов изрази очакване комисията, която ще оценява офертите на участниците в процедурата за избор на изпълнител на участъка през Кресненското дефиле, да си свърши работата добре и бързо, така че да няма обжалвания. Има 6 месеца срок за проектиране. След това ще започне строителството.

Надяваме се това да стане следващата година, така че до края на 2023 г. да бъде завършена цялата магистрала, каза още той.

Строителството на автомагистралния участък между Кресна и Сандански завършва предсрочно и се финансира от оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Отсечката е част от по-мащабен проект “Автомагистрала „Струма” - Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел „Железница”. Общата стойност на осигурените средства за тези три участъка е около 750 млн. лева, от които над 280 млн. лева са за завършения вече Лот 3.3 „Кресна-Сандански”. Това е първият участък от автомагистрала, при който се внедряват интелигентни транспортни системи още в процеса на строителство.

Те включват станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, измерване на теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение.

Аналогични системи предстои да бъдат изградени и в обхвата на АМ „Тракия“, отново  с евросредства.

*Новината е допълнена в 14:37 ч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:58 | 14.09.22 г.
fallback