Само с евросредства може да бъде довършена пречиствателната станция за питейни води в Сливен, заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова по време на парламентарния контрол.
Тя посочи, че строителството на съоръжението е започвало и спирало през миналия век. Изграждането е подновено през 2008 – 2009 г. за пореден път, но поради липса на финансиране обектът не е довършен. От необходимите за строителството 34,2 млн. лв. МРРБ е разплатило 30 млн. лв.
Те не са достатъчни, а останалите 4,2 млн. лв. са заложени разсрочено в бюджета на регионалното министерство, но пак няма да стигнат.
От изпълнителя и надзора е заявено допълнително искане за още 6 млн. лв. и така за довършването на обекта са необходими 10 млн. лв.
„Дори да ги осигурим, станцията няма да заработи, защото към нея няма предвидено изграждането на довеждащ и отвеждащ водопровод“, обясни регионалният министър.
Водопроводът ще струва още 10 млн. лв., което означава, че общо 20 млн. лв. са необходими, за да заработи станцията. В бюджета на МРРБ са предвидени 4 млн. лв. С оставащите средства не разполагаме, каза тя.
И обясни, че единственият вариант за финансиране на водопровода е да бъда осигурени евросредства.
На въпрос от депутата Явор Хайтов кога ще бъде изграден 4-лентовият път между Ботевград и Мездра Лиляна Павлова каза, че това ще стане веднага, щом бъде осигурен ресурс от 309 млн. лв.
За направлението София – Видин пък били необходими над 1 млрд. лв.
За това към момента няма предвидено европейско или национално финансиране. През септември с постановление на МС се очаква първото решение за отчуждаване на имоти по направлението, след това строителството е въпрос на осигуряване на средства, заяви Павлова.
Запитана от депутатите защо основни туристически обекти не са обозначени с табели по магистралите, тя отговори, че има специален ред, по който се монтират пътни знаци в страната. Заявление трябва да бъде подадено от този, който стопанисва паметника на културата. Кафявите знаци се произвеждат след това за сметка на АПИ.