Европейската комисия (ЕК) е спряла финансирането по два ключови инфраструктурни проекта, съобщи депутатът от ГЕРБ Томислав Дончев, предаде Агенция „Фокус”.
„Става дума за проекта за тунел под Шипка и обход на град Габрово – фаза 1, както и за участъка София – Калотина Лот 1, в частта Западна дъга на Софийския околовръстен път“, уточни още Дончев. По негови думи транспортното министерство е получило писмо с отказа на Брюксел на 4 октомври.
Двете апликационни форми, подадени на 26 и 30 септември, се отхвърлят, посочват от ЕК. Конкретната причина за това е, че правителството не е изпълнило ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнения по проекти в железопътния сектор, ползвайки заемното споразумение с Европейската инвестиционна банка.
„Тази новина не може да бъде обект на политическо злорадство, а може да буди само съжаление“, коментира още бившият министър по еврофондовете в правителството на ГЕРБ.
Двата проекта са на обща стойност от 131 млн. евро и се изпълняват с европейско финансиране. Работата по тях вече е започнала, което означава, че ако не постигнем споразумение с ЕК по тях, плащанията ще бъдат от българския бюджет.
„По-сложна е ситуацията с тунела под връх Шипка и обхода на Габрово, защото това е единственият инфраструктурен проект, който е включен в договора за присъединяване на България към ЕС с краен срок за изграждане 2014 г.”, обясни депутатът.
Това са първите отхвърлени апликационни форми от страна на българското правителство от ЕК, посочи още Дончев и попита дали изпратената документация е изготвена некомпетентно или проектите се саботират умишлено.
„В следващите дни и седмици трябва да бъде направено необходимото да се уредят отношенията с Европейската инвестиционна банка, да се използват и малките възможности тези проекти да бъдат спасени“, препоръча Дончев.
Окончателното им проваляне означава не само липса на транспортна свързаност, не само факта, че няма да бъдат усвоени европейски пари, но и че вече започнати обекти трябва да се платят с пари от бюджета, подчерта още той.
Припомняме, че в края на август министърът на инвестиционното планиране Иван Данов коментира в Габрово, че правителството стои зад проекта за изграждането на тунел под Шипка. Той е в напреднала фаза и опасенията, че ще бъде изместен от друг проект нямат основание, категоричен беше той.
Първата копка на Западната дъга на Софийския околовръстен път пък беше направена през август 2012 година. Пътният участък е част от пътя "София - Калотина".
преди 11 години Глупости на *** ...Проектите са разделени на фази, по години !!!!!!!!!!!!!!!!!1Комунистическо ***, окрадохте парите и България не може да изплати следващите пари по проекта с края на 2013г. !!!Комунист асфалт, релси, пречиствателни станции не яде, но виж пари ...Крадци и предатели на Народа !!!На любимия ти Орешарски му спряха парите през януари 2009, сега пак !Да Ви *** и компетентния специалист, и правителство и парламент !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Просто ЕС не иска да дава пари на комунистите и така индиректно оказва натиск за махането им. Дава ни да разберем, че не е добре да ги избираме. Дойде ли правителство, доминирано от комунистите, започва спиране на финансирания, на проекти, на какво ли не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ПроблемЪТ е в това, че съфинансирането на започнатите вече(още през 2008 г.) ЖП проекти е трябвало да се осигурят бюджетно и ресурсно от Дянков, Томислав и компания, а не от Орешарски и сие. БюдщетЪТ ще се изпълни, защото приходите не са паднали, а това, че превителството на Борисов съвсем пренебрегна основни приоритети от ОП "Транспорт", като жп мрежата се знае още от 2010 г.Е, далече сме вече от този вариант: "Водят се преговори с частни фирми, проявили интерес към строежа на тунела под връх Шипка (в Стара планина) и ако те са съгласни да започнат без държавно участие, ще дадем зелена светлина, е заявил днес в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, съобщиха от министерството." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Проблемът не е че проекта е изготвен от правителството на ГЕРБ, проблема е че правителството на Орешарски-БСП/ДПС/Атака, не е осигурило съ-финансирането по започналите вече ЖП проекти.Пари няма, защото БСП/ДПС/Атака, тръгнаха да крадат поголовно, а бизнеса се сниши и гледа какво става.Бюджета няма да се изпълни за 2013, въпреки актуализацията, защото хората не искат да плащат данъци, които ще бъдат окрадени от тройната хунта.ЕС няма да финансира и Южен поток, там България трябва да извади едни около 2 милиарда лева от БЮДЖЕТА, докато ЕС предлага само срещу 20 % ко-финансиране безвъзмездно 80 %.В писмото на ЕК ясно и категорично е посочена причината за спирането на проектите: липса на съ-финансиране по договорените ЖП проекти.Благодарените на БСП/ДПС/Атака, и най-успешното правителство за 23 години на Орешарски, което ще си отиде като Виденовото, България върви с бързи стъпки към колапс ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Конкретната причина за това е, че правителството не е изпълнило ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнения по проекти в железопътния сектор, ползвайки заемното споразумение с Европейската инвестиционна банка."************************************Мда... начи ние осигуряваме финансиране, пък после чакаме парите от ЕК. А като нема кинти, ко прайм?Ако си десен като Дянков, прибираш 1.6 млрд. левчета от Здравната каса и не помня още колко от доброволните пенсионни осигурителни фондове и осигуряваш финансиране - асвалтът се лее! После режеш ленти и се снимаш ежечасно по телевизията! После... е, после озверели от глад, болести и мизерия хорица не гласуват за тебе, ти си бегаш дома, демек - у Америка, а шефът ти Боце се прави на *** в парламента с идеята да дочака пак да яхне държавата - разбирай, здравноосигурителната и пенсионната система и да ги трансформира в инфраструктура... хехе отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А това на Дончев не подлежина коментар, ако е негово, а не журналистическа хрумка: По-сложна е ситуацията с тунела под връх Шипка и обхода на Габрово, защото това е единственият инфраструктурен проект, който е включен в договора за присъединяване на България към ЕС с краен срок за изграждане 2014 г.Фаза (предвидена за изпълнение през периода 2014-2020 г.) включва строителство на Етап V от км 20+124,50 до км 31+000, включващ тунел под връх Шипка. вика официалния сайт на ОП "Транспорт". То и Дончев до скоро викаше тъй. Достатъчно е да се погледне в историята на темата в сайта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Само че, проблемът е при Баце. Щото отхвърлената апликацийка е правена по негово време. На основание на Решение ОПТ-27/30.04.2013 г. на Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма Транспорт 2007-2013 г. (ОПТ) и Решение 126 от 22.02.2013 г. на Министерския съвет беше сключен договор ДОПТ-17/14.05.2013 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на проект Обход на гр. Габрово.Повече по темата, тук: http://***.optransport.bg/page.php?c=161&d=999 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако сами като гражданско общество не разтурим веднъж завинаги българските остатъци от КГБ/ДС и не изискаме от политическата класа в България пълна и окончателна лустрация, ЕС сама ще си го направи по един или друг начин, само дето техните методи ще се отразят зле на икономиката ни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Неофициално ни го намекваха веднага след изборите.Аз го писах тук в няколко поста.Между другото това е само началото. Продължението е още по-гадно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Втасахме я отговор Сигнализирай за неуместен коментар