Европейската комисия (ЕК) е спряла финансирането по два ключови инфраструктурни проекта, съобщи депутатът от ГЕРБ Томислав Дончев, предаде Агенция „Фокус”.
„Става дума за проекта за тунел под Шипка и обход на град Габрово – фаза 1, както и за участъка София – Калотина Лот 1, в частта Западна дъга на Софийския околовръстен път“, уточни още Дончев. По негови думи транспортното министерство е получило писмо с отказа на Брюксел на 4 октомври.
Двете апликационни форми, подадени на 26 и 30 септември, се отхвърлят, посочват от ЕК. Конкретната причина за това е, че правителството не е изпълнило ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнения по проекти в железопътния сектор, ползвайки заемното споразумение с Европейската инвестиционна банка.
„Тази новина не може да бъде обект на политическо злорадство, а може да буди само съжаление“, коментира още бившият министър по еврофондовете в правителството на ГЕРБ.
Двата проекта са на обща стойност от 131 млн. евро и се изпълняват с европейско финансиране. Работата по тях вече е започнала, което означава, че ако не постигнем споразумение с ЕК по тях, плащанията ще бъдат от българския бюджет.
„По-сложна е ситуацията с тунела под връх Шипка и обхода на Габрово, защото това е единственият инфраструктурен проект, който е включен в договора за присъединяване на България към ЕС с краен срок за изграждане 2014 г.”, обясни депутатът.
Това са първите отхвърлени апликационни форми от страна на българското правителство от ЕК, посочи още Дончев и попита дали изпратената документация е изготвена некомпетентно или проектите се саботират умишлено.
„В следващите дни и седмици трябва да бъде направено необходимото да се уредят отношенията с Европейската инвестиционна банка, да се използват и малките възможности тези проекти да бъдат спасени“, препоръча Дончев.
Окончателното им проваляне означава не само липса на транспортна свързаност, не само факта, че няма да бъдат усвоени европейски пари, но и че вече започнати обекти трябва да се платят с пари от бюджета, подчерта още той.
Припомняме, че в края на август министърът на инвестиционното планиране Иван Данов коментира в Габрово, че правителството стои зад проекта за изграждането на тунел под Шипка. Той е в напреднала фаза и опасенията, че ще бъде изместен от друг проект нямат основание, категоричен беше той.
Първата копка на Западната дъга на Софийския околовръстен път пък беше направена през август 2012 година. Пътният участък е част от пътя "София - Калотина".
преди 11 години Борисов си вкарва малко и автогол - по негово време нито е осигурено финансирането за двете жп отсечки, заради които спират парите за двата пътни обекта, нито пък е подадена апликационната форма, която да гарантира, че ЕК ще ни плати парите. Т.е. колкото сегашните тройни не са си свършили работата, толкова и предишните. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години комунистическите писерушки, спрете да намесвате боко във всяка дискуся за сегашното управление и да измествате идеата.протеста и недоволството от сегашното правителство няма нищо общо с боко. болшинството от хората не искат връщането му. просто им е писнало едни и същи комунисти и ченгета да ги закопават толкова години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Хааахаха... ти ако мислеше, немаше да пишеш толкова глупости! хаха!Под засуканата ти вербална финтифлюшка "Вот на Суверена" хората разбират "Избори"! Анадъм? Само преди няколко месеца имаше точно такива избори, според резултатите, признати за честни и демократични от куп чужди наблюдатели, сега управлява това правителство. Заклинанията са по твоята специалност... хахаха!И аз няма какво да изкарвам, не ме бъркай с двуизмерните си концепции и представи за света около теб... хахаха! Виж, ти си ярък представител на тези, които периодично се появяват на власт и след това отиват у нищото - списъкът е дълъг... хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да чета размислите на Дончев? Който наред с всичко това твърди и това: "По-сложна е ситуацията с тунела под връх Шипка и обхода на Габрово, защото това е единственият инфраструктурен проект, който е включен в договора за присъединяване на България към ЕС с краен срок за изграждане 2014 г."Благодаря. Не си заслужава.Цинт, кат въ гледам, още някой друг месец извън властта и шъ почнете да са палите от мъка по площадите.Недейте бе. :D :D :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Пък аз си мислех, се власт се дава след вот на Суверена, а не по заклинания на БСП/ДПС/Атака, лидерите им и платените им недоносчета.Сега в България има диктатура на мафията БСП/ДПС/Атака.Но няма да я изкарате дълго ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Хааахахаха...! Пич, яко фърляш масло, направо си запекъл буталата...! хахахаха!Такива като тебе и Боце съвременната политическа система ги изхвърля много бързо на ***. Просто хората спират да гласуват за тях, или поне повечето избиратели! За съжаление на такива като теб, днешната демокрация се основава на принципа на мажоритета и политиците требва да убедят с делата си популацията да гласува за тях. Може шепа кресливи реститути да тормозят едномилионен град още 3 години, в тукашния сайт може и повече от 50 човека да се съберете, ама на изборите никога няма да се повтори картинката от 2009 г. Може да види Боце власт, ама след военен преврат, както процедират янките в мангасарските си протекторати, ама то за тая работа и армия требва, а тука - йок! хахахаха... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Чети *** олигарско=пеевско=свинско"С писмо от 4 октомври, ЕК уведомява Министерство на транспорта, че двете апликационни форми, подадени на 26 и 30 септември, се отхвърлят. Като конкретна причина за отхвърлянето на двете апликационни форми е посочено, че правителството не е изпълнило ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнения в проекти в ЖП сектора, ползвайки заемното споразумение с Европейската инвестиционна банка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Верно ли така са казали от ЕС?: "Правителството на Олигарски първо да осигури съ-финансирането.."***, воят който разнасяш наоколо ми харесва. :) Как беше фигурата?Значи Орешарски е на прав път. :D :D :DАко трябва обаче да съм сериозен, трябва да ти кажа, че единствената заслуга на ГЕРБ за Тракия, Марица, залата, естакадите и т.н е в това, че парите бяха налице та техническия ръководител можеше да надзирава дюлгерите. А за тунела и за Западната дъга пари - йок. Всичко опукахте. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да, нервен съм като виждам как крадци и убийци управляват България и съсипват бъдещето на нацията.А, колкото и да се пънете в дезинформацията за спрените проекти, ЕК чсно го е казал: "Правителството на Олигарски първо да осигури съ-финансирането по одобрените вече ЖП проекти."Добре че бяха ГЕРБ да имаме Тракия, Марица, Люлин и още куп пътища, пречиствателни станции, защото с крадетето от батко и братко, аверите на Олигарски, ЕС веднъж спря парите.Олигарски, БСП/ДПС/Атака са крадци ! ЕС го доказва за пореден път.Боли нали, *** крадливо ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Нещо изнервен ми се виждаш.. :)Не е полезно за здравето.И таз партенка няма да помогне за качеството на мильоционерските крясъци. :)Да резюмираме. Насреща имаме поредната некадърност на ГЕРБ, която мутрето се пробва да прехвърли другиму. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар