fallback

Пазарът в Германия се отваря за българската лютеница и сладкото от рози

Представители на търговски вериги проявяват интерес към традиционните консерви, презентирани в Берлин по европейска програма

12:25 | 03.05.12 г.

Първата промоционална програма на традиционните български консервирани плодове и зеленчуци в Европейския съюз обещава да бъде изключително успешна за бизнеса, който през февруари тази година представи пет от традиционните си продукти на най-голямото изложение за храни в Берлин „Зелената седмица“.

Това съобщиха от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци, чиито членове изпълняват субсидираната от Европейския съюз програма „Освободете вкуса”, по която в следващите три години компаниите от консервния бранш ще популяризират българската лютеница, сладкото от рози, мармалада от шипки, компота от праскови и консервираната печена червена капия като европейски продукти.

Веднага след берлинското изложение представители на 12 германски търговски фирми са посетили предприятия в България, за да се запознаят на място с техонологичния процес на производство.

Отделно българската продукция беше презентирана и в търговски вериги в Берлин, където на място беше тестван потребителският интерес към българските продукти, поясни за Investor.bg изпълнителният директор на съюза Антоанета Божинова.

Одобрената промоционална програма ще продължи три години, като освен в Германия българските продукти ще бъдат представени още в Полша и Румъния. След берлинското изложение следват нови представяния в Мюнхен и Кьолн.

Общият бюджет на програмата възлиза на 3 млн. евро, които се изплащат периодично на тримесечия след изпълнението на всяка презентация.

След „Зелената седмица“ фонд „Земеделие“ вече е изплатил на организацията първите одобрени разходи в размер на 423 хиляди лева. Финансирането на проекта се покрива 50% от европейските субсидии, около 30% от фонда, като останалите минимум 20% се осигуряват от компаниите.

Българските производители отскоро пуснаха в търговските вериги и първата си продукция от лютеница по утвърден български стандарт, обясни още Антоанета Божинова.

Стандартът беше одобрен през миналата година, като целта е да отличава традиционната българска лютеница от новите аналози, в които през последните години се влагаха нетипични за продукта съставки като картофено пюре, оцветители и др.

Лютеницата по стандарт е изложена на отделни щандове в магазините, за да се улесняват потребителите, поясниха експерти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:32 | 14.09.22 г.
fallback