С 4,1 милиона лева се увеличават средствата за национална туристическа реклама през следващата година, като ръстът е основно за сметка на проектите, финансирани по линия на оперативната програма „Регионално развитие“, която осигурява основния бюджет.
Това беше обявено на днешното заседание на Националния съвет по туризъм, който отчете изпълнението на годишната програма за туристическата реклама през тази година и набеляза дейностите по нея за 2012 г., съобщиха от пресцентъра на министерството на икономиката.
През 2011 г. за реклама на българските курорти бяха заделени 18,7 млн. лв., от които 7,7 млн. лв. от бюджета на министерството и останалите по програма „Регионално развитие“. За 2012 г. общият ресурс е 22,8 млн. лв., от които 8 млн. лв. са от бюджета, а преобладаващата част отново е по оперативната програма.
По време на дискусиите министърът на икономиката Трайчо Трайков е обърнал внимание на бранша да засили рекламата си към неизползвани дестинации като Македония, Узбекистан, Азербайджан, Полша, където има не по-малко платежоспособни туристи, отколкото в Швейцария, например.
Основните проблеми на някои от тези дестинации са транспортът и визите, припомни министър Трайков. Той припомни, че при последните му посещения в Узбекистан и Азербайджан са водени преговори за чартърни полети за туристи, но за това са нужни също финансови гаранции и психологически комфорт в двустранните отношения.
Съветът е обсъждал и мерки за повишаване на сигурността в курортите и качеството на обслужването на туристите, необходими за повишаване на имиджа на страната като туристическа дестина;ия. На съвета бе предложено до Коледа да се проведе такава среща за нагласите на туроператорите за лято 2012-а.
«Вече сме се споразумели да организираме редовни срещи на представители на всички министерства, за да се установи каква е подготовката за съответния сезон, а в края му ще се правят анализи и ще се посочват мерките, които са необходими за подобряване на качеството на туристическите услуги. Ще засилим контрола, както направихме в енергетиката», каза при откриването на заседанието министър Трайков.
Съветът реши към него да се създаде работна група по маркетинг и реклама с консултативни функции. Тя ще е в помощ и на сектора, и на министерството. До седмица бизнесът трябва да представи кандидатурите си за участие в нея.
България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите осма световна среща и изложение за приключенски туризъм в Люцерн, информира зам.-министър Маринов. От следващата година по програма "Регионално развитие" може да се кандидатства по проекти за такъв вид атракции.