fallback

Започва активна реклама на български консерви в Европа

Бюджетът на проекта е за 3 млн. евро и по него ще бъдат представяни традиционни продукти като сладка, мармалади и консервиран червен пипер

11:57 | 09.11.11 г.

Традиционни български сладка и консервирани зеленчуци ще бъдат рекламирани активно през следващите три години в Германия, Полша и Румъния, където българските производители искат да разширят пазарите си. Това съобщиха от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България по повод началото на промоционалната програма, одобрена днес от Държавен фонд „Земеделие“.

Промоционалната програма „Освободете вкуса” ще популяризира шест български продукта, сред които шипковият мармалад, компотът от праскови, сладкото от рози и печената белена капия. Евросубсидията е в размер на 3 млн. евро, които се насочват за учасите на българските производители в изложения и различни други представяния на продуктите.

Средствата се използват още за реклама на традиционните храни, като основната цел е да се разширят пазарите на българската консервна индустрия в Европейския съюз, обясни за Investor.bg главният сектретар на съюза Антоанета Божинова. Тя пирпомни, че в момента Германия е най-големият пазар на българската консервна индустрия в рамките на Европейския съюз.

Половината от бюджета на промоционалната програма се финансира от Европейския съюз, 30% са държавното съфинансиране чрез фонд „Земеделие”, а останалите 20% се осигуряват от членовете на браншовата организация.

В проекта участват 12 консервни предприятия. Първото им участие ще бъде през януари 2012 г. на най-голямото изложение на храни „Зелената седмица“, което традиционно се провежда в Берлин.

Одобрената програма на консервния бранш е третата одобрена от ЕС програма на български производители. Първите две са на две от асоциациите в млекопреработвателната индустрия, които представят продукцията си извън и в пределите на ЕС.

Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти се разработват от сдружения на производители или производители и търговци. Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните, като документите се подават всяка година в срок до 30 ноември при първото представяне и до 15 април при второто представяне, припомнят от фонд „Земеделие“.

Постоянната консултативна комисия към агроминистерството определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това се одобряват от комисията.

Самите договори с разплащателната агенция се сключват до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК.

Компаниите от браншовия съюз, съвместно с представители от агенцията по храните, ще представят утре утвърдения стандарт за лютеницата, съобщи още Божинова. Това ще стане в рамките на изложенията на хранителната индустрия „Месомания“ и „Дринк енд фууд“, които ще бъдат открити официално днес в Интер Експо центъра в София.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:22 | 13.09.22 г.
fallback