България може да получи близо 1,4 млн. евро от Брюксел през следващите три години за реклама на земеделска продукция в страни от Европейския съюз, съобщи Европейската комисия.
Страната ни е изготвила бюджет за реклама на стойност 2,9 млн. евро, от които европейските средства са близо половината. Представянето на български плодове и зеленчуци се планира да бъде извършено в Германия, Полша и Румъния.
Еврокомисията е одобрила 26 програми за рекламиране на земеделска продукция, представени от държавите-членки. Общият бюджет на тези програми е 75,1 млн. евро, от които Брюксел ще финансира 37,6 млн. евро.
Промоциите са в областта на винопроизводството, органичните храни и биоземеделието, отглеждането на плодове и зеленчуци, маслини, производството на зехтин, мляко и млечни продукти, яйца и месо, традиционни специалитети и др.
„Европейските земеделски продукти са с уникално качество и разнообразие. При един все по-отворен глобален пазар не е достатъчно само да се произвеждат отлични храни и напитки, важно е потребителите да бъдат информирани за качеството и състава на тези продукти “, обясни еврокомисарят по земеделието Дачиан Чолош.