fallback

Отпуснаха 12 млн. лв. за надграждане на електронното правителство

Срокът за изпълнението на проекта е 18 месеца, целта е улесняване на достъпа на гражданите и бизнеса до електронни услуги

13:34 | 06.06.11 г.

12 млн. лв. ще бъдат отпуснати от управляващият орган на Оперативна програма „Административен капацитет" за проектното предложение на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията „Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство", съобщиха от Министерството на финансите.

Срокът за изпълнението на проекта е 18 месеца. Целите са намаляване на разходите на администрациите, по-ефективно публично управление, както и улесняване на достъпа на гражданите и бизнеса до електронни услуги. Очаква се да бъде създаден регистър за електронна идентичност на потребителите и базови инфраструктурни електронни услуги, да бъде внедрена централна документооборотна система и да се създаде централизирана система за мониторинг и управление на информационната сигурност и оперативна съвместимост.

Предвидено е бенефициентът да създаде централизирана система за управление на комуникационната и хардуерна инфраструктура и да усъвършенства портала на електронното управление, предоставящ информация чрез различни комуникационни канали. Очаква се най-малко 5 администрации да бъдат интегрирани към централната система за мобилна (SMS) нотификации и информационно-справочна дейност за гражданите и бизнеса.

През последните две работни седмици бяха разплатени над 1,5 млн. лева по проекти, финансирани по ОП „Административен капацитет". Бенефициенти по проектите са Националната агенция за приходите, общините Земен, Смолян, Белово и Монтана, както и две неправителствени организации - КТ „Подкрепа" и Съюзът на слепите в България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:19 | 09.09.22 г.
fallback