Общо 19 фирми и обединения кандидатстват за изпълнител в обявения от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) търг за модернизация на железопътния участък Септември–Пловдив. Това стана ясно при отваряне на офертите на кандидатите днес в НКЖИ.
Проектът е с индикативен бюджет от 359 млн. лв и се финансира по Оперативна програма (ОП) "Транспорт". Съществуващата двойно електрифицирана ж.п. линия Септември – Пловдив е с обща дължина 53 км.
Обществената поръчка е разделена на три части: позиция 1 - модернизация на отсечката Септември - Пазарджик, включително гарите Септември и Пазарджик; позиция 2 – модернизация на отсечката Пазарджик - Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски; позиция 3 - модернизация на отсечката Стамболийски - Пловдив, включително гара Тодор Каблешков.
Кандидатите, подали оферти за модернизацията, са:
1. „Терна” АД, Гърция 2. Консорциум „Светелски- РВП Кьоне” 3. Консорциум „СО-ВА Инженеринг 1” 4. “Чи. Ем. Чи.- Акмар – Джойнт Венър” Равена, Италия 5. „Пор Технобау унд Умвелт” АД, Австрия 6. Консорциум „Салчеф – Енергоремонт”, Италия 7. Обединение „ БТП – ГБС (ЖП линия Септември - Пловдив )” 8. Обединение „Азви – СПХ” 9. Консорциум „ЛВ – СТ” 10. ДЗЗД „Ай Джи Ей жп инфраструктура Консорциум” 11. Консорциум „БГ – ЖП – ИНФРА” 12. Консорциум „Железопътни магистрали” 13. „ОХЛ ЖС” АД, Чешка Република 14. Консорциум „Алпине Бау – Х.Ф.Вибе” 15. Обединение „Трансеуропа Асигния – Махента 16. „Актор”, Гърция 17. Консорциум „Страбаг – Железопътно строителство” 18. „Пицароти ИПС” ДЗЗД 19. Консорциум „Туци – Мавимекс”
Целта на проекта е да се постигне оперативна съвместимост на българската и европейската железопътна инфраструктура, както и скорости на влаковете от 160 км/ч, коментират от НКЖИ. Заради предвижданите високи скорости при модернизацията ще бъдат премахнати всички съществуващи ж.п. прелези по линията и пресичането й с автомобилните пътища ще става чрез надлези или тунели.