Мащабна кампанията за популяризиране на оперативните програми на ЕС в България и осигуряване на прозрачност при управлението на европейските фондове стартира от днес, 13 септември, съобщиха от Централния информационен офис в администрацията на Министерски съвет.
Проектът се изпълнява по Оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Кампанията цели да мотивира потенциалните бенефициенти да се възползват от възможностите, които европейските фондове дават, за да развият бизнеса си, да подобрят начина си на работа и на живот, а също така и да увери обществото, че управлението на европейските средства е прозрачно, открито, отговорно и се осъществява по нови правила.
Кампанията, чийто слоган е „Създаваме заедно”, включва реклама, ПР дейности, събития и директен контакт с бенефициентите и ще се осъществя в периода септември – декември 2010 г.
В основата на рекламата е залегнало представянето на действително осъществени проекти, финансирани с европейски пари.
От 15 септември започва рекламна кампания, която обхваща общо 49 медии. Рекламата обхваща 3 национални телевизии, 2 национални и 6 регионални радиостанции, 11 национални и 15 регионални печатни издания, 12 интернет сайта, външна реклама.
През есента министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев заедно с експерти от управляващите органи на оперативните програми ще участва в серия от информационни събития в Ловеч, Видин, Благоевград, Добрич, Стара Загора и Хасково.
За периода на кампанията се планира също така журналисти от европейски медии ще бъдат запознати с работата на българските институции по отношение на инвестирането на средства от ЕС за реално осъществени проекти.
За българските медии ще бъде организиран конкурс за журналистически материали на тема „Европейските фондове в България”. Те ще бъдат оценявани от специално жури, като в края на декември ще бъде връчена голямата награда.
Ще бъдат издадени и печатни информационни материали – брошури и книжка с практическа информация.
В края на кампанията социологическо изследване ще измери доколко целта й да информира обществото е била постигната.
Към проекта е сформиран Консултативен съвет, включващ български и европейски експерти с опит в областта на медиите, икономиката и европейската политика. Негов председател е Георги Прохаски, съпредседател на Центъра за икономическо развитие, а членовете му са Хорхе Нунез – консултант към Европейския център за изследване на политиките (CEPS) в Брюксел, председателят на БСК Божидар Данев, Евгений Иванов – изпълнителен директор на КРИБ, и Петко Георгиев – директор на „Промедия”.