В средата на миналата седмица Инвестор.БГ обяви, че влиза в партньорство с американската интернет компания Yahoo. Българското дружество ще посредничи при продажбата на рекламно пространство в продуктите на Yahoo, като рекламите ще бъдат показвани на потребителите от България.
Новината намери широк отзвук в специализираните бизнес и IT издания, а личността на Марвин Лиао, който представляваше компанията по време на съвместната пресконференция с Инвестор.БГ, предизвика интерес и любопитство за това как се случват нещата в интернет, а и в бизнеса и големите американски компании като цяло. Представяме ви интервюто на в. Капитал с Лиао, който е директор Развитие на международните продажби в Yahoo!
- В какво ще се състои сътрудничеството между Yahoo и "Инвестор.БГ"?
Това е партньорство при продажбата на реклама. "Инвестор.БГ" има сайтове с фантастично съдържание и много силен търговски отдел. Фирмата ще продава рекламно пространство, насочено към българската аудитория, на сайтовете на Yahoo.
- Имате предвид услуги като Yahoo Mail, Yahoo Messenger и т.н.?
Да, точно така.
- Има ли интерес от страна на рекламодателите?
Вече сме реализирали близо 4-5 кампании, очакваме още много, разбира се.
- Ще има ли български реклами, показващи се в търсачката на Yahoo?
Не. Нашата търсачка няма силно присъствие тук и за жалост няма да предлагаме тази възможност.
- Включва ли споразумението реклама при браузване с мобилни телефони?
В момента не.
- Как двете компании ще поделят рекламните приходи?
Не можем да разкрием това.
- Ще има ли портал с адрес yahoo.bg?
Рано е да се каже. Нямам информация по този въпрос.
- Защо Yahoo избра България?
От гледна точка на интернет трафика тук имаме силни позиции. Имаме също страхотен партньор в лицето на "Инвестор.БГ".
- Как ще се отрази финансовата криза на Yahoo?
Смятам, че Yahoo е много добре позиционирана като компания, така че да преодолее икономическата рецесия. Имаме силна марка, отлични продукти. Също като "Инвестор.БГ" разполагаме с добър екип и мениджмънт. Много наши конкуренти няма да се справят. Според мен рекламодателите ще мигрират към популярни интернет марки [като Yahoo] - уебпортали с висококачествена аудитория, които се разпознават от хората.
- Възможно ли е кризата да има положителен ефект за рекламата в интернет?
Ако сте разумни и направите правилните неща, ако инвестирате в своите продукти, ще се справите много добре.
- Кои са тези правилни неща?
Повече инвестиции в собствения продукт, отделяне на повече време в комуникация с рекламни агенции и рекламодатели. Трябва да им покажете предимствата на рекламирането в интернет.
- Съгласен ли сте с твърденията, че хората пренебрегват банерите в интернет?
Не мисля така. Ако имате слаба реклама, потребителите вероятно ще я игнорират. Затова трябва да се залага на правилния криейтив, точното фокусиране върху аудиторията и висококачествен продукт.
- Докъде стигна Microsoft с опитите си да купи Yahoo?
Кой знае? По-добре да попитате Стив Балмър [изп. директор на Microsoft] или Джери Янг [основател и изп. директор на Yahoo]. Засега всичко е догадки.
- Какво се случва с партньорството между Google и Yahoo в онлайн рекламата?
Договорът все още не е сключен. Не съм много запознат с детайлите около него. Доколкото знам, той важи само за САЩ и Канада. Провеждат се разговори с американското правителство.
- Според някои анализатори това споразумение ще създаде монопол. Как ще коментирате тези твърдения?
Тези хора трябва да изучат по-добре как работи маркетингът на интернет търсачките. Всъщност ние не определяме цената [за клик]. Рекламодателите правят това чрез наддавания помежду си. Така че обвиненията нямат смисъл.
- Как изглежда бъдещето на Yahoo?
Направихме много промени, следваме изцяло нова стратегия. Смятам, че предстоят прекрасни години за Yahoo и ако не беше така, нямаше да съм тук днес. Компанията привлича месечно около 500 млн. уникални потребители, така че имам позитивни нагласи за бъдещето.
- Какво е да работиш в Силициевата долина?
Това е много вълнуващо място. Работя в Силициевата долина вече девет години. Там се събират някои от най-умните хора на света и се опитват да сътворят нещо. Провалът никога не ги отчайва, а това го няма на много места. Доста държави се опитват да копират Силициевата долина. Например чрез модела на високотехнологичните клъстъри [доброволни сдружения за сътрудничество]. Но това е все едно да имитирате Ню Йорк или Лондон. Не се получава. В Силициевата долина има превъзходни университети, талантливи маркетингови и PR фирми, отлични инженери. Много трудно е това да се постигне в други страни. Тази екосистема прави Силициевата долина уникална. Все едно правите торта - ако не добавите яйцата, тя няма да се изпече добре.
- Пътувате често по света. Как виждате развитието на интернет в различните държави?
В страните в Северна Азия и Скандинавия проникването на интернет е почти 100%. Когато ходя там, имам чувството, че съм в бъдещето. Днес младите хора не гледат много телевизия, не четат много списания. Това ще повлияе сериозно на начина, по който пътуват новините. Интернет е настоящето и бъдещето. Сега неговото разпространение е голямо, но според мен това е само началото. Замислете се за цялата информация, до която може да имате достъп. Нещо, трудно постижимо преди 5-10 години.
Интервю с Марвин Лиао за Tialoto.bg - един по-различен поглед върху всекидневните задачи на директора Развитие на международните продажби в Yahoo