fallback

Кристина Никова: Онлайн работата разреши проблема с географските ограничения

В новите времена, в които живеем, трябва да се адаптираме и да продължим напред, казва регионалният мениджър продажби на Softline

08:58 | 29.11.21 г.
Автор - снимка
Създател

Кристина Никова e регионален мениджър продажби и доставяне на услуги в Софтлайн. Повече от 20 години се развива професионално в сферата на продажби на услуги, управлението на взаимоотношенията с клиенти, финансово планиране и аналитични умения, доставянето на ИТ услуги и управление на проекти. Инженер по телекомуникации по образование, тя трупа професионалния си опит, работейки по големи софтуерни, телеком и IT проекти с клиенти в различни индустрии като комуникации, финанси, търговия, както и в държавната администрация. Убедена е, че най-ценното в сферата на услугите са човешките взаимоотношения, основани на доверие и точност. Целите, които си поставя, се водят от открити взаимоотношения, изпълнени ангажименти, високо качество и коректност.

- Защо бизнесът се ангажира с доставчик на услуги и ИТ решения като Softline?

- За повечето компании IT дейностите не са основният бизнес и те идват при нас, когато търсят опит и знания, които не развиват и в които не инвестират вътрешно. Компаниите търсят надеждни консултанти за планиране и изпълнение на ИТ проекти от вида на миграции към облака и облачни услуги, подобряване на сигурността или оптимизиране на работата и комуникациите в рамките на компанията. Бизнесът би искал да намали риска от провал като привлече опитен партньор, който може да даде съвети въз основа на познанията на пазара и най-добрите практики.

- На коя фаза от един ИТ проект вашите клиенти се нуждаят от най-голяма подкрепа?

- Това което наблюдаваме е нужда от консултантски услуги главно, когато компаниите планират да подобрят своята ИТ инфраструктура. Тъй като решенията на доставчиците се развиват бързо, новите функционалности и възможности се променят често, нашите клиенти търсят съветите ни за това, което най-добре отговаря на техните нужди. След консултации и планиране обикновено участваме в проекти по внедряване на съгласуваните функционалности и при нужда подкрепяме нашите клиенти и при усвояването и управлението на внедрените новости.

- Като регионален мениджър продажби и доставяне на услуги виждате ли разлика в нуждите на българския пазар в сравнение с други страни от Източна Европа?

- Разнообразието от технологии е огромно, като клиентите в региона се възползват максимално от предоставяните продукти и услуги. За радост, България не е изключение. Наблюдението ми показва, че разликите са предимно от особеностите на секторите и индустриите. Нуждите на една финансова институция или производствена компания могат да бъдат много различни и те очакват ИТ партньорите да разбират техните специфични нужди и вкусове и да приспособят услугите си към тях. Технологиите могат да се адаптират към всяка нужда и изпълнението може да варира дори в рамките на една компания въз основа на спецификата на различните офиси, бизнес изискванията или държавните регулации. Като международна компания изпълняваме проекти в повече от 50 страни в различни индустрии и можем да се възползваме от всички тези международни знания и най-добри практики, използвайки ги в България.

- Softline спечели наградата „Партньор на годината“ на Microsoft България през 2021 г. само 3 години след присъствие на българския пазар. Каква е тайната на Вашия успех?

- Тази награда е голямо признание от Microsoft и ние сме много горди с това. Искрено вярвам, че тази награда е спечелена благодарение на страхотния екип от професионалисти в България, на силната връзка с нашите клиенти и положителните им отзиви за нашата работа, и не на последно място - международния екип на Softline, който подкрепя българския офис. Имаме страхотен екип от експерти с богат опит в много области, които са готови винаги да споделят и прехвърлят знания и опит. И така, нашата тайна е нашият екип, доверие, сътрудничество и много, много усилия.

- Споменахте силните взаимоотношения с клиенти като основна причина за Вашия успех. Според Вашия опит какво се промени по време на пандемията и какво ще бъде „новото нормално“, с което трябва да свикнем?

- Не харесвам термините „ново нормално“ или „старо нормално“. Живеем в динамични времена, в извънредна ситуация, в която не сме били досега. И да - времената са много неприятни, но това е времето, в което живеем и ние като хора и професионалисти трябва да се адаптираме и да продължим напред.

Тази ситуация постави много предизвикателства пред всички, а взаимоотношенията и комуникациите са тези, които са най-засегнати от нея. Това включва и бизнес отношенията и връзките с клиенти. Предизвикателството на изместването на съвместната работа от лице в лице към чисто онлайн видео комуникация за мен постави и друго ниво на значението на думата „доверие“.

Липсата на възможност за лична комуникация изисква по-големи усилия и постижения, както и точност при изпълнение в чисто онлайн базирани взаимоотношения. Мисля, че ние, като партньори, които предлагаме услуги чрез отдалечена връзка и сътрудничество, винаги трябва да предлагаме изключително високо качество на доставка. Това е, което ни помага да запазим настоящите си клиенти и да спечелим доверието на нови клиенти.

Въпреки предизвикателствата и ситуацията с пандемията има един много положителен ефект, който наблюдавах, а това е, че по време на прехода на организациите към онлайн стил на работа географските граници се размиха. Комуникацията онлайн направи местоположението на консултантите да е без значение. За глобални компании като нашата този стил на работа позволява по-лесен достъп до международни експерти, което беше по-трудно, когато се изискваше присъствието им на място. Нещо повече - сега този онлайн стил е много по-разпознат от клиентите и се приема като нормален начин на работа. Тези дни ние доставяме проекти в региона с архитекти и експерти от цял ​​свят и това се счита от повечето ни клиенти като нещо естествено.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:36 | 14.09.22 г.
fallback