fallback

Huawei: В България сме продали към 100 000 AppGallery базирани устройства

С AppGallery вече покрихме над 90% от топ приложенията в света, твърди Лонгруи Циу, мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония

17:29 | 13.10.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Лонгруи Циу (Джефри) е генерален мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония от края на 2016 година. Кариерата му в компанията покрива повече от 10 години и ценен опит на разнообразни пазари като Индия, Сърбия и Швеция.

Под негово ръководство локалният представителен офис е сред най-успешните в световен мащаб за 2020 година, в която Huawei AppGallery базираните смартфони са лансирани като масов продукт на глобалния пазар. През същата година Huawei за първи път започва да продава лаптопи в България и Северна Македония, а Джефри става баща за втори път.

2020 г. е предизвикателство както за глобалната икономика, така  и за отделните компании по света, независимо колко големи са те. Пуснахте P40 серията на 26 март - в момент, в който светът беше под блокада, а потребителите се вълнуваха основно от кризата с Covid-19. Защо решихте да го направите тогава, а не отложихте премиерата?
 Тази година наистина поставя големи предизвикателства към всички и най-важното е да останем здрави, а като компания – да направим максимума за потребителите ни. 

Серията P40 се очакваше отдавна, имаше голям хайп сред феновете за нея, също и голямо любопитство за първия за България масов модел, който разчупва полярността Google Play- AppStore и предлага нещо ново – AppGallery. На глобално ниво е немислимо да се отложи премиерата, а и условията във всяка държава се разминават във времето.

На локално имахме вътрешни дискусии дали и евентуално с колко да се отложи пазарният старт, най-вече поради затворените големи магазини, но в крайна сметка решихме да се доверим на съвременните технологии, сред които и онлайн пазаруването, и да не разочароваме феновете си. 



Стремежът ни е винаги да доставяме най-новите и модерни технологии на потребителите, независимо от ситуацията. Това решение изискваше много бърза пренастройка на работата ни, но мисля, че се справихме.   Какви резултати показа серията досега и какви бяха те в първите два месеца след началото на продажбите, когато здравната криза беше в разгара на първата вълна? Всъщност серията се прие добре още от самото начало, след което постоянно бележи ръст в продажбите. Представителите ѝ влизат в ръцете на повече хора, те могат да споделят своя личен опит с приятелите си, това в България е важно, междувременно AppGallery постоянно се обогатява с нови ключови локални и глобални приложения. До момента имаме към 100 000 продадени Android устройства, изцяло базирани на собствения ни магазин за приложения AppGallery, и на технологията Huawei Mobile Services, и повечето от тях са от серията P40. Мерките на Китай срещу Covid-19 бяха изключително строги. Как преодоляхте факта, че голяма част от производството беше замразено за дълъг период от време? С добро планиране, навременно поръчване на достатъчно количества за нуждите на българския пазар, използване на алтернативни методи на доставка, например замяна на голяма част от самолетния транспорт с наземен, отчитане на неговата специфика и различни срокове на доставка, което пак ни води до добро планиране на целия процес в променените условия.   Докато всички говореха как здравната и икономическата криза ще засегнат ужасно много сектори, през юли стана ясно, че Huawei е успяла да стане номер едно по продажби на смартфони в света. Как го постигнахте предвид тежката глобална ситуация?
 Тук играят роля много фактори. Един от тях е, че в Q2 китайският пазар вече се беше възстановил, на него принципно имаме силни позиции и това помогна много за общия резултат. Другият важен фактор е серията P40, обявена в края на Q1, която реално влезе в продажба в Q2. Серията P традиционно e много силна, много добре приета на световния пазар, и това важи и за P40. Отново ще спомена доброто планиране и стабилните доставки, вече в глобален мащаб.  Повлия ли кризата на резултатите ви в България и как? Какви са пазарните ви дялове по различни категории потребителска техника - смартфони/лаптопи? Не сме загубили позиции в ключовите за нас категории – смартфони, смарт часовници, таблети и рутери за мобилен интернет. Що се отнася до лаптопите, премиерата им на българския пазар беше през юли, стартирахме с 4 модела – Matebook X Pro, Matebook 13, Matebook D14 и D15, и всички те се представят отлично, но са минали само 3 месеца и още е рано да говорим за пазарен дял. 

AppGallery се превърна в стратегически  важна платформа за Huawei. На какво  разчита магазинът за приложения  – на единен подход за целия  свят или има специални локални  стратегии по региони? Кое е  специфичното?   Общо за целия свят е, че гоним качество, не самоцелно количество. Поставихме си за цел да покрием над 90% от топ приложенията в света – тези, които най-много се използват в момента, и я постигнахме. AppGallery предлага и уникалната функция да заявиш любимо приложение, ако все още не го намираш там. Така в реално време получаваме информация кое е наистина важно за потребителите ни, а те получават известие, когато желанието им бъде изпълнено. Предоставяме пълна подкрепа на доставчиците на съдържание, включително по-добри условия за монетаризация от приложенията в AppGallery. Следим стриктно качеството на всяко приложение там. За да бъде качено, то минава 3 нива на верификация, включително от отношение на сигурността, защита на личните данни, важните за крайния потребител неща. Към юни, 2020, броят на регистрираните в Appgallery разработчици надхвърли 1,6 милиона, а броят на изцяло интегрираните с HMS Core приложения – 81 000. На локално ниво подходът е подобен – идентифицираме най-важните приложения за доброто потребителско изживяване и тръгваме оттам. Разработваме съвместни кампании с разработчиците им, които работят за популяризиране на самото приложение и неговата функционалност, и за AppGallery. Търсим и създаваме партньорства.

От ключово значение за потребителите у нас са приложенията на мобилните оператори, банковите приложения, някои приложения за развлечение, като гледане на телевизия онлайн, и т. н. Повечето от тях вече са в AppGallery, по останалите работим активно и скоро ще бъдат. Само като примери бих споменал MyFibank, DSK Smart, iCard, Bulsatcom, Vbox 7, и разбира се приложенията и на трите мобилни оператора – А1, Теленор и Виваком.

Как се приемат новите смартфони, базирани на AppGallery? Какви са движенията в продажбите при тях?   По проучване на IPSOS голямата част от хората, особено в България, харесват AppGallery и вярват в нейното бързо развитие. Има дори група хора, които ги харесват, точно защото не са толкова зависими от Google. Цялостно реакцията на пазара е позитивна. Освен серията P40 вече се продават и нови представители на Y серията в по-ниския ценови клас. Продажбите са много стабилни, ососбено на фона на цялостно трудната и непредвидима ситуация на пазара. За периода от януари до септември вкл. имаме ръст на годишна база на продадените смартфони, което е показателно за приемането на новите устройства.

Кой е най-продаваният модел смартфон на Huawei у нас в момента?
 Определено P40 lite – изключително успешен модел, бестселър. Флагшипът P4 Pro също бележи много силни продажби, в сравнение с миналогодишния супер успешен модел P30 Pro. Същевременно носимите устройства (т.нар. wearables) се превръщат във все по-важна част от портфолиото на всички гиганти, с които се конкурира Huawei. Как се представя тази категория при вас?
 С две думи – със зашеметяващ успех. Вече сме на второ място в света и по данни на IDC за Q1 2020, бележим над 118% ръст на годишна база при смарт часовниците и сме единственият производител с ръст над 100%. В тази категория имаме едно огромно предимство – 2 седмици живот на батерията при 46мм смарт часовници, една при дамския модел.

Този прост параметър е много важен за потребителите. Пазарът на носими устройства е много интересен, непрекъснато се развива, първоначално хората трябваше да се убедят в ползите от тях, като категория, днес мога да кажа, че това вече е зряла категория, особено важна днес. Преди броени дни в България стартираха продажбите на новия Huawei GT 2 Pro, който се отличава с материали и изработка от най-висок клас и много функции не само за спорт, а за цялостно здравословен лайфстайл, и очакваме много добри резултати и от него.

Залагате на изключително интересната стратегия Seamless AI Life (1+8+N). Какво стои зад това сложно наименование?

Зад „кодa“ 1+8+N всъщност стои визията за Seamless AI Life – живот, в който смарт технологиите са свързани по незабележим за потребителя начин, максимално естествено, функционално и интуитивно. Иначе в 1+8+N, 1 e смартфонът, най-персоналното устройство, което е винаги с нас, и работи като пресечна точка, като свързващо звено със следващите 8 смарт устройства на Huawei, оформящи нашата лична екосистема – сред които лаптопът, смарт часовникът, аудио устройствата, носими и за дома. интелигентни екрани, устройства за виртуална реалност и т. н.

N e цялата глобална екосистема от IoT устройства, от всички производители и сфери на живота, с която е свързана, пряко или косвено, нашата лична екосистема. Това е дългосрочна визия, посоката, в която се движим, на която е подчинено развитието на продуктите и услугите ни.   Задава се най-важното тримесечие за всички търговци на дребно. Какви са очакванията ви за Q4? Смятате ли, че потребителите ще са склонни да харчат по-малко, включително за нови технологии?   Поведението на потребителите в толкова сложни времена е доста непредвидимо. На база на развитието на бизнеса ни досега през 2020 имаме основание да сме оптимисти и за Q4. Дали потребителите ще инвестират и в какво точно е трудно да се каже, но ние вярваме в стремежа на хората към самоусъвършенстване, към личностно развитие, в това да инвестират в самите себе си и в своето бъдеще.

Много социални фактори през тази година ни дадоха време и повод да се обърнем повече към себе си, да преоценим приоритетите си, да дефинираме посоката си в живота. А ние предлагаме продукти, които акцентират именно върху това – да се погрижим за здравето си, за физическата и психическата си форма, да анализираме отношението си към живота и да го подобрим. Пример за това е серията Watch GT и Watch Fit – с интелигентното следене на стреса и идеи за овладяването му, той е персонално устройство, отиващо много отвъд функциите на фитнес тракер. Бих го нарекъл интелигентен партньор в позитивното личностно развитие, а ние всички имаме нужда от такъв повече от всякога.
 Друг пример, като продължение на темата за Seamless Ai Life, e синергията между нашите продукти. Да вземем лаптопа и смартфона, които буквално работят като едно безжично свързано цяло, с общо използване на хардуера, с използване на по-удобните за конкретна задача екран, клавиатура, аудио и т. н. Вярваме, че хората все повече търсят не просто отделни продукти, а удобни и ефективни решения, и това е дългосрочна и все по-валидна тенденция, на която можем да отговорим.   Да очакваме ли нови устройства от Huawei до края на годината и какви? Тук се връщаме, откъдето започнахме – винаги се стремим да доставим на потребителите най-новите технологии, в най-новите устройства. В началото на септември обявихме глобално доста нови продукти и работим по това да ги видим съвсем скоро на пазара в България. Очаквайте нов базиран на AppGallery смартфон, P Smart 2021, както и силно разширяване на аудио портфолиото ни – с новите FreeBuds Pro, с многофункционалния аудио говорител Sound X, както и с един много иновативен продукт, колкото моден, толкова и високотехнологичен, с който скоро ще изненадаме аудиторията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:09 | 14.09.22 г.
fallback