Теодор Рачев започва кариерата си през 2009 г., когато основава заведение, наречено Teos Bar, което оперира успешно и до днес. 10 години по-късно съосновава компанията за споделено пътуване с електрически тротинетки Hobo, на която е и главен изпълнителен директор. Свързахме се с Теодор по повод новите тротинетки, които компанията пусна наскоро в София, за да ни разкаже повече за тях, както и за другите новости в бизнеса на компанията.
Колко нови електрически тротинетки Hobo пускате в София?
- Навършихме една година на местния пазар, а за да зарадваме нашите потребители, добавихме 200 нови електрически скутера към вече съществуващите в София. Това дава възможност да бъдем открити на повече места не само в центъра, но и да разширим зоната си и да достигнем до повече райони. Целта ни, както винаги, е да бъдем свързващото звено в градското придвижването и благодарение на допълнителния брой скутери, които разполагаме в близост до метростанции, успяваме да я изпълним.
Какво отличава новите тротинетки от предишния модел?
- Новостите тук са много. Предлагаме изцяло нов скутер на нашите потребители. На първо място са неговите характеристики - по-голям е по размер от Hobo 1.0. Разполага с 12-инчова гума, което е иновация за местния пазар и елиминира дискомфорта при неравностите и неблагоприятните атмосферни условия. Всеки един скутер Hobo 2.0 е оборудван с безжично зарядно, с което можете да зареждате Вашия смартфон по време на пътуване. Усъвършенстван е и пробегът, който може да измине с един заряд - 55 км.
Какво наложи тази промяна – по-голям брой произшествия на пътя или нещо друго?
- Нашата индустрия се развива изключително бързо, наша цел е винаги да предлагаме още по-добър и конкурентен продукт. Именно това наложи този ъпдейт. Hobo 2.0 е скутер от шесто поколение, преминал всички немски тестове за безопасност.
Той e и изцяло нов продукт за българския пазар, това е скутер със сменяеми батерии. Тази технология ни позволява да оптимизираме ежедневните ни работни процеси с над 35% и да намалим въглеродния отпечатък, който оставяме. Стремежът ни за 2021 г. е да станем изцяло въглеродно неутрални.
Работите и по ново мобилно приложение за Hobo. Кое е различното в него?
- Да, то вече е факт. От 17 септември всеки може да си го изтегли от App Store и Google Play Store. Като комплимент от нас всеки нов и досегашен потребител получава автоматично 10 лв в баланса си в мобилното приложение Hobo.
Вече разполагаме с множество оптимизации като подобрено разполагане на локации в паркове и пешеходни улици, където автоматично намаляваме скоростта с цел безопасност за потребителя и всички около него. Можем да се похвалим с изцяло нова визия, както и подобрено покритие и възможност за разширяване на оперативната ни зона.
Трябва ли потребителите да теглят ново приложение, ако разполагат с предходната версия?
- Не е необходимо да се тегли ново приложение, а само да се направи актуализация на старото. Поради мерки за безопасност е необходимо обаче потребителите да подновят паролата си.
Работите ли и по други нови услуги или продукти?
- Новият ни софтуер разкрива по-широко поле откъм възможности за партньорства. Очаквайте новостите съвсем скоро.
Как се отрази пандемията на Hobo и какви са очакванията ви за бизнеса за 2020 г. във финансов план?
- Пандемията се отрази както на хората поотделно, така разбира се и на редица бизнеси. Hobo не е изключение. Взехме решение да останем на улицата в най-тежките дни на извънредното положение, поставяйки скутерите до аптеки и супермаркети.
Стартирахме безвъзмездна инициатива за хората на първа линия - лекари, медицински сестри, фармацевти, служители в супермаркети, полицаи, доброволци, като им дадохме възможност да стигат самостоятелно, бързо и безопасно до своите работни места. Покрай многото негативи, които дойдоха около Covid-19, една от възможностите за позитивен ефект е насочването на мисленето на хората в посока към избор на индивидуални и зелени превозни средства, както и усилия за инфраструктурни подобрения, където те да се движат. Факт, е че за 2020 г. броят на колелата и тротинетките и придвижващите се с тях е нараснал в пъти.
Наблюдаваме едно вече изразено възстановяване на търсенето на услуги като нашата и очакваме през 2021 г. да предложим още повече страхотни неща на потребителите.