Джеферсън Джан е директор Мобилни устройства за България и Македония в Huawei. Той има повече от 10 години мениджърски опит. Започва кариерата си през 2005 г. като продуктов мениджър, а между 2010-2013 г. става директор Мобилни устройства за Централна и Източна Европа. След това отговаря за развитието на Скандинавския регион, а от май 2015 г. се грижи за устойчивия ръст на мобилния бизнес на Huawei в България и Македония.
Какъв е делът на Huawei на пазара на смартфони в България?
- В момента в България няма официална и независима мониторингова агенция, която да следи и отчита пазарните дялове и тенденциите на пазара на смарт устройства. Поради тази причина данните, с които разполагаме, се базират единствено на нашия професионален опит и прогнози. Със сигурност мога да потвърдя, че следваме глобалната политика на Huawei за влизането в топ 3 мобилни брандове.
Кои от моделите на компанията се търсят най-много у нас?
- Едва ли ще разкрия тайна за вашите читатели, ако кажа, че най-продаваният продукт е рекламираният такъв, а инвестицията в маркетинг е повече от задължителна, когато стъпваме на пазара само с висококачествени продукти. Огромен плюс за Huawei е, че има потенциала да покрие всеки един сегмент от пазара на смартфони и таблети – от ниско ценово позиционирани до модели от високия клас – без компромис в качеството. Разбираемо е акцент в комуникацията на всяка една компания да бъде поставен върху флагшип моделите, защото те са „лицата” на бранда за текущата година и еманацията на технологичните новости в областта на смарт технологиите. Конкретно за 2016 г. това са смартфоните от P серията – Р9 и Р9 Lite, които бяха представени през април тази година. Съдейки по отчетените от нас резултати, съм повече от щастлив да направя равносметката, че именно те са изключително високо оценени от потребителите на мобилната смарт технология в България и най-продаваните модели в нашето портфолио.
Наблюдава ли се по-голям интерес към високия клас устройства?
- Интересът към високия клас устройства е закономерен процес, обусловен от динамиката на съвременния човек. В забързаното ежедневие все повече търсим и имаме нужда от устройство, чийто диапазон от функционалности е сравним с този на домашния лаптоп, че и повече. Смартфонът има потенциала да се превърне в най-добрия приятел на модерния високотехнологичен човек. Стремежът към свързаност и светкавична ангажираност в социалните мрежи доведе потребителите по естествен път до телефоните с най-високите спецификации.
Като цяло нуждите на съвременния човек са в основата на смартфон иновациите и само големите в бизнеса имат потенциала да оправдаят очакванията на клиентите. Huawei е един от големите иновационни лидери, които работят в името на прогреса и срещат високата оценка на потребителите.
Huawei Technologies Business Group обяви, че възнамерява в края на 2018 г. да изпревари Apple по глобален пазарен дял и да се превърне във втория най-голям производител на смартфони в света. На каква стратегия залагате за постигането на този план?
- Да, това са целите на компанията. Стремим се към непрекъснато израстване и достигане на нови стъпала в развитието си. Ако искаш да станеш номер едно, естествено, трябва да изпревариш всички, които са пред теб, такива са и нашите планове. Относно стратегията за постигането им, ще продължаваме да развиваме нашите продукти, да предлагаме все по-големи и по-полезни иновации, които да улеснят и подобрят живота на крайните клиенти.