fallback

Ангелов: Следим над 155 български онлайн медии по зададени от клиента теми

Предизвикателството е самите клиенти да изяснят нуждите си от събиране на данни, смята създателят на мониторинг услугата Mediaspy.bg

18:19 | 07.06.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ангел Ангелов се занимава с предприемачество в ИТ и дигиталната индустрия в България още от завършването си на Американския университет през 2000 г. Опитът му включва топ мениджърски позиции в компании като AdVenture studios, Melon Technologies и NetMerit, както и разработването на още много ИТ проекти.

Идеята за създаването на платформата www.mediaspy.bg е в резултат на бизнес опита на Ангелов в областта на Google SEO и управление на репутацията. Заедно с партньора си Иван Иванов той първоначално започва да развива MediaSpy като вътрешно средство за мониторинг на информацията в интернет, но двамата осъзнават, че проектът има много по-голям потенциал. Какво точно представлява платформата MediaSpy? За кого е предназначена и какви възможности дава?

MediaSpy е медия мониторинг услуга в реално време, която след над 155 български онлайн медии по зададени от клиента теми плюс Twitter и Facebook страници. Предназначена е за няколко различни групи – от публични личности и политици, през PR и маркетинг професионалисти, които следят споменаванията на техни марки и теми в медиите, до крайни клиенти – компании и корпорации, които освен собствените си брандове следят конкурентите и индустриите си.

Освен напълно автоматизираното проследяване на имена на индивиди и корпорации и техните брандове, системата позволява и автоматично известяване по емайл, при излизане на нова публикация по зададени ключови думи в реално време, или няколко минути след публикуването на информацията от медиите. Тъй като системата агрегира над 7000 медийни публикации дневно, и пази около 500 хиляди в база данни, са възможни доста видове отчети в графичен и цифров формат. Например – Share of voice; брой споменавания по медия; по ден; дистрибуция по вид медии; сравнение между кампании; сравнения по ключови фрази, Tone of Voice и други по заявка на клиента. Известията в реално време, отчети и анализи са част от пакета с медия мониторинг услуги. Каква е технологията, залегнала в основата на създаването на тази платформа?

Технологиите са няколко в различните етапи от процеса, но са обединени от крайната цел - да намираме правилните съвпадения между зададените критерии в кампаниите на клиентите и статиите в онлайн медиите. Twitter и Facebook изискват по-различен подход, но в крайна сметка резултатите от тях също влизат в нашия интерфейс. Графиките и отчетите идват след събирането на данни и могат да бъдат модифицирани според нуждите на клиента.

Като потребителски интерфейс MediaSpy е елементарен за използване: въвеждате еднократно темите, които ви интересуват (вашият бранд, вашите услуги, вашите имена, и др.) избирате медии, които искате да следите, и след няколко минути системата синхронизира и ви дава 'съвпаденията' от последните месец.

Според нуждите от онлайн медиа мониторинг потребителят може да избере да получава известия по емайл с линк и час на публикуване ежедневно, или в реално време. Удобният онлайн интерфейс на MediaSpy позволява данните да се разглеждат графично, таблично, и дава полезни допълнителни отчети и анализи на събраната и получена информация. Как ще я развивате в бъдеще?

Постоянно работим по вътрешното подобряване на самата услуга като качество и удобство за клиента.  Добавяме графики и анализи, които самите клиенти изискват от нас.  А в близките няколко месеца планираме да тестваме услугата и в други държави от региона.  Това е свързано с правилната настройка на системата за съответния език, за да имаме същата висока ефективност на съвпадането на резултати. С какво е по-различна от конкурентните?

Предимствата ни спрямо Google Alerts са доста. Част от тях:

1. Google Alerts не е основен фокус на компанията, а MediaSpy предоставя бизнес и техническа поддръжка веднага. 2.  MediaSpy дава възможност за избор на сайтове които да се следят. В системата добавявме сайтове с добра репутация и интересни за клиентите ни. 3.  MediaSpy предоставя архив от резултати, searchable, browsable, по дати. 4.  MediaSpy предоставя възможност за analytics и отчети – Share of Voice, Tone of Voice, #mentions/month/day, per media, per keyword, и други. 5.  MediaSpy – е по-бърз от Гугъл – получаваш емайл в рамките на минути след публикуването на статия. За горещи теми или кризисен ПР е много полезно. 6.  MediaSpy – значително по-малко 'clutter' – без излишни и junk резултати. Google Alerts хваща резултати и от сайтове с нулева репутация. 7.  Много по-удобен, бърз и мобилен интерфейс. Затова сме МедияСпай, а не интернетспай – защото в интернет има много информационен „боклук“. Оценява ли българският бизнес нуждата от ползването на такава услуга?

За всеки е важно какво пишат медиите за неговата личност/компания/бранд. Досега отзивите от клиенти за нашата системата са много добри, но пазарът тепърва ще се развива в използването на такива услуги. Предизвикателството е самите клиенти да изяснят нуждите си от събиране на данни и анализа, базиран на тях. Мултинационалните компании, които присъстват и в България, отдавна използват подобни системи в глобален план, но в случая предимството на MediaSpy системата е, че е създадена, настроена и фокусирана върху българските медии плюс Фейсбук и Туитър. На колко се оценява пазарът в България и в глобален аспект на този тип услуги?

За момента няма официална информация за този пазар, тъй като той се развива сравнително отскоро. Често подобни услуги се предлагат в пакет с други рекламни и ПР услуги и това още повече затруднява реалната оценка на този сегмент. Но от запитванията на клиентите мога да съдя, че интересът се покачва всяка година. Има ли Mediaspy потенциал за развитие на чужди пазари?

Да, има потенциал, защото реално това е софтуерна услуга. Предстои да настроим системата за близки до нас пазари като език и географско положение. Крайната цел е MediaSpy да бъде глобална услуга, но това ще изисква допълнителни инвестиции в дивелъпмънт, ресурси и време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:27 | 14.09.22 г.
fallback