fallback

Вайда Пакулите: Виртуалната реалност може да помогне на големите търговци

Snapchat ще се превърне в основен рекламен канал, смята експертът по дигитален маркетинг

17:29 | 25.03.16 г. 32

Снимка: eCommCongress 

Вайда Пакулите е творчески дигитален маркетинг мениджър в Strands – едно от водещите решения за персонализация в сферата на онлайн търговията. Предизвикателствата пред електронните продажби я мотивират да търси най-добрите решения, за да създава успешни стратегии за персонализация.

Вайда Пакулите ще бъде гост на eCommCongress, който ще се проведе на 8 и 9 април в София. В тази връзка я потърсихме, за да ни разкаже за новите подходи на онлайн търговците и възможностите, които предоставя виртуалната реалност. 

- Какви са основните тенденции в услугите, свързани с персонализация в момента?

- Едно е сигурно – бизнес иновациите са постоянни и тенденциите се развиват от начина, по който потребителите пазаруват онлайн: как купуват и откликват на маркетинговите послания на търговеца на дребно. Първата голяма тенденция е самата персонализация, защото дори и 61% от рекламодателите да знаят, че се нуждаят от персонализация на преживяването по време на пазаруване, близо 51% от тях все още не знаят как да го постигнат.

Мобилната търговия също играе важна роля. Мобилните трансакции се увеличават всяка година и ако търговците на дребно все още нямат сайт, който да има мобилна версия, сега е моментът да се сдобият с такъв. Други иноватори в мобилните разплащания печелят от привързаността на младото поколение към социалните мрежи, създавайки възможности за разплащания в рамките на съществуващите системи на социалните мрежи, в това число се нареждат Facebook и Pinterest. Докато потребителските очаквания нарастват, търговците на дребно трябва да помислят в тази посока, за да останат конкурентоспособни.

- От кой вид инструменти за персонализация бизнесът не се възползва максимално, а би трябвало?

- Благодарение на технологиите търговците на дребно разполагат с множество платформи, от които да избират, за да персонализират и анализират своя уебсайт за онлайн продажби. С всички дигитални канали и възможности, които са на разположение, може да е трудно да се приоритизира и избира, но смятам, че е ключово да се имплементира персонализирането във всяка услуга, свързана с електронна търговия. Така не само доставя релевантна информация на пазаруващите онлайн, но и носи голяма стойност за продажбите.

- Можете ли да дадете пример за нова стратегия за персонализация, която е много успешна?

- Има много начини, по които може да се разглежда персонализацията, но най-добрият и уникален пример, който ми привлече вниманието напоследък, е дело на Stitch Fix – компания за търговия на дребно с дрехи в САЩ. Понякога не искате да мислите за това какви дрехи искате да си купите. Stitch Fix е решила да използва информацията, която потребителите предоставят за своите предпочитания (размер, личен стил, цветове и т.н.), сравнява ги с данните на други потребители и използва стилисти, които да подготвят различни тоалети за своите онлайн клиенти. След това хората получават препоръките по имейл.

- Същевременно Snapchat все още е гледана доста подозрително от голяма част от търговците, когато става дума за реклама. Какво ѝ липсва на тази толкова бързо развиваща се платформа, за да спечели бизнеса?

- Едно от най-големите предизвикателства, с които се сблъскват търговците на дребно, е да бъдат в крачка с всички тенденции. Технологиите, посредниците в комуникацията, моделите на пазаруване и търсенето се променят, а търговците трябва да се адаптират към това. Snapchat може да бъде чудесен канал за търговците на дребно, които се фокусират върху т.нар. millenials (хората, родени между началото на 80-те до 2000 г.).

В действителност, според проучване 58% от учещите в колеж биха купили продукт, ако им бъде изпратен купон през Snapchat. Въпреки това основната причина, която държи търговците настрана, може би е фактът, че това е относително нова платформа за рекламиране (първите реклами бяха пуснати в края на 2014 г.), а форматът на рекламите е много различен от този на традиционните реклами – те са вертикални, за разлика от банерите, и изискват творчески подход.

Вярвам, че рекламите в Snapchat ще бъдат изправени пред подобни предизвикателства като тези във Facebook, Twitter, Instagram и Pinterest в началото и със сигурност ще се превърнат в основен рекламен канал в бъдеще.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:12 | 13.09.22 г.
fallback