Кои са основните източници на приходи на Viber?
- Стикерите са много важен и много популярен инструмент, който донякъде ни идентифицира сред много клиенти. Важна е и услугата Viber Out, която позволява, когато човек пътува, да може да използва Wi-Fi, за да звъни до всяка точка на света на много достъпни цени. Имаме и доста сериозен фокус върху мобилните игри, който се засилва все повече. Вече имаме продукти, свързани с business to business, които също генерират немалко приходи. Част от тези условия са насочени към телекомите, така че вече имаме телекоми, които са наши клиенти въпреки митологията, че сме кръвни врагове. Има много сфери, в които можем да си партнираме, за да предоставим много по-добро потребителско изживяване. А и нито една дигитална услуга не може да живее без мрежите, които телекомите предлагат. В България имаме партньорство с Mtel и ще работим по това да го разширим, както и това с другите телекоми на пазара.
Кои са първите задачи, които Ви възложиха на новата позиция?
- Въпреки че новината за назначението ми беше обявена сега, аз съм в компанията от няколко месеца. Първата ми задача беше да приоритизираме района, тъй като все още съм сам и отговарям за 13 държави, в които Viber има 27 млн. клиенти. Трябваше да решим кои са пазарите с най-голям потенциал и да започнем да търсим партньори. Решихме да започнем от България, Сърбия, Унгария и Гърция.
Кои страни са най-голямо предизвикателство за Viber в региона?
- Трудно е да определим страна като предизвикателство, защото те са различни в различните страни. Например да задържим популярността ни и темпа на растеж в България или Сърбия е немалък въпрос, като трябва да правим клиентите щастливи. На по-големите пазари имаме много силна конкуренция - като в Румъния и Чехия.
Колко потребители има Viber в България?
- Нямаме практиката да разкриваме данни за отделните страни. Общо в района са 27 млн., а в света - над 600 млн.
Как смятате да отговорите на смелите решения на конкурентите ви. Messenger предлага възможност за парични трансфери в платформата например.
- Ние също разглеждаме подобни възможности. В момента имаме възможност за приемане на пари, но смятаме да я разширим, защото сме компания, която има доста трансакции. Това е едно от нещата, в които тази форма на комуникация ще претърпи най-голямо развитие. Ние никога не сме били компания, която е държала първа да пусне дадена услуга. По-скоро искаме да сме първите, които я пускат по най-добрия начин.
Планира ли компанията придобивания на други фирми в близко бъдеще?
- Не мога да коментирам бъдещите планове. Но наскоро Viber придоби Nextpeer, което показа нашия много сериозен фокус в мобилния гейминг. То е пример за подход, при който придобиваме екип, ноу-хау и технология, за да разширим дейността си. Времето ще покаже.
преди 9 години през ден? кои е пропуснал??????? Не следиш внимателно ми се струва!:)ПС: В началото ме изкефи, че си напомпваме нац. самочувствие(от което ние имаме нужда-ти си жив пример:) ), ама това е като със солта-не трябва да се прекалява. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години PR PR PR :) Тоя прекали с PRa. През ден е на първа страница на Инвестора. Добре ли плаща? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Господина заобикаля основни въпроси. VIber е приложение което се вързва идеално с Apple, и много трудно с Android потребителите. Защото първите обикновено избират телефоните си заради това че са фешън и са със сравнително ниски познания, т.е. предпочитат да щракнат и да говорят. При вторите е по-различно положението и Viber трудно върви. Въпрос на време е Google да пусне пълноценно алтернативн предложение и Viber да увисне в нищото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар