Кои са основните източници на приходи на Viber?
- Стикерите са много важен и много популярен инструмент, който донякъде ни идентифицира сред много клиенти. Важна е и услугата Viber Out, която позволява, когато човек пътува, да може да използва Wi-Fi, за да звъни до всяка точка на света на много достъпни цени. Имаме и доста сериозен фокус върху мобилните игри, който се засилва все повече. Вече имаме продукти, свързани с business to business, които също генерират немалко приходи. Част от тези условия са насочени към телекомите, така че вече имаме телекоми, които са наши клиенти въпреки митологията, че сме кръвни врагове. Има много сфери, в които можем да си партнираме, за да предоставим много по-добро потребителско изживяване. А и нито една дигитална услуга не може да живее без мрежите, които телекомите предлагат. В България имаме партньорство с Mtel и ще работим по това да го разширим, както и това с другите телекоми на пазара.
Кои са първите задачи, които Ви възложиха на новата позиция?
- Въпреки че новината за назначението ми беше обявена сега, аз съм в компанията от няколко месеца. Първата ми задача беше да приоритизираме района, тъй като все още съм сам и отговарям за 13 държави, в които Viber има 27 млн. клиенти. Трябваше да решим кои са пазарите с най-голям потенциал и да започнем да търсим партньори. Решихме да започнем от България, Сърбия, Унгария и Гърция.
Кои страни са най-голямо предизвикателство за Viber в региона?
- Трудно е да определим страна като предизвикателство, защото те са различни в различните страни. Например да задържим популярността ни и темпа на растеж в България или Сърбия е немалък въпрос, като трябва да правим клиентите щастливи. На по-големите пазари имаме много силна конкуренция - като в Румъния и Чехия.
Колко потребители има Viber в България?
- Нямаме практиката да разкриваме данни за отделните страни. Общо в района са 27 млн., а в света - над 600 млн.
Как смятате да отговорите на смелите решения на конкурентите ви. Messenger предлага възможност за парични трансфери в платформата например.
- Ние също разглеждаме подобни възможности. В момента имаме възможност за приемане на пари, но смятаме да я разширим, защото сме компания, която има доста трансакции. Това е едно от нещата, в които тази форма на комуникация ще претърпи най-голямо развитие. Ние никога не сме били компания, която е държала първа да пусне дадена услуга. По-скоро искаме да сме първите, които я пускат по най-добрия начин.
Планира ли компанията придобивания на други фирми в близко бъдеще?
- Не мога да коментирам бъдещите планове. Но наскоро Viber придоби Nextpeer, което показа нашия много сериозен фокус в мобилния гейминг. То е пример за подход, при който придобиваме екип, ноу-хау и технология, за да разширим дейността си. Времето ще покаже.
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години По принцип и сега си има, и то си е инсталирано по дефолт в андроидите - HANGOUTS (преди TALK). Аз поне го ползвам с удоволствие, понеже имам 2-3 свързани с него, работи добре и върши същата работа, точно като другите чат приложения които са известни (на фейсбук, вайбър, скайп и т.н.). По същия начин прихваща контактите, праща файлове, говориш ... Не бих инсталирал допълнително неща, които са дублирани като функционалност. Освен това и в CHROME под WINDOWS си се свързва, така че не е необходимо да инсталираш нещо на настолния комп. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Искал да направи стартъп ама не успял. Няколко месеца се срещал с хора (голям плюс към CVто е това). Накрая го назначили да е шеф на 5 продавача. Ей на това му се вика пример за подражание :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години При тези програмки, ICQ беше големия хит, WOW ефекта, първата. През 97ма това беше... простоа WOW! Сега ги има колко искаш и всеки ден излизат нови дето... таа е мноо яка що има повече емотикони :) Както и да е, живи и здрави да са. Мен ме нерви господина, дето от няколко седмици се цъкли на първа страница че станал меринджей, и ... ЩЕ наеме 5 човека. И много държи да ни осведоми че е за няколко държави и че му се обадили от Вайбър както си пътувал отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Факт, не ти споря за разговорите - аз не го ползвам да говоря. А за съобщения - например пътувам - от офиса някой трябва да ми прати нещо - файл или информация - далеч по лесно е по вайбъра. от това да пишеш емейл:) или просто за да изпратиш някой *** стикер на приятел и да си початиш с него, ако не може да говори в момента и така :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Абе младежи, жена ми за 13 лева на месец си е вкарала безплатни номера и говори колкото си иска. Ромингът в ЕС е 20 евроцента на минута, с тенденция да стане 0 евроцента. Какъв вайбър какви 5 лева. Това е за млади техно пфенове, дето ръчкат по 30 мин за да успеят да се чуят с някого (евентуално) ако има нет някъде и да се кефят че са прекарали телекома с 20ст. Няма хляб в това вече. Просто нормалните разговори са много евтини отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не съм казал, че не се вързва. Работи си, просто не е любимата програма на потребителите на Андроид. По едно време и аз се бях запалил уж по-евтино, ама нъцки, само галимацията идваше в повече. Единственият вариант да ползвам подобно нещо в момента е само ако съм в чужбина, заради безплатните разговори. Но в този случай е проблемно, защото ти трябва свестен интернет, а интернета по хотеилте обикновено е мъка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ползавам Вайбър от на 2 г. и съм с андроид устройства. И трите са в андроид 5.1 връзва се идеално.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар