Мартин Арнолд отговаря за всички SAP / Ariba решения в региона Средна и Източна Европа. Той започва кариерата си в Lufthansa, Verizon и Raytheon Corporation. Работил е и за Bertelsmann, преди да се присъедини към Ariba през 2010 година. С него разговаряме за възможностите, които Ариба предоставя на бизнеса.
Г-н Арнолс, какво представлява мрежата Ариба и за кого е предназначена?
Мрежата Ариба е най-голямата бизнес мрежа в света (сред поне 5 подобни такива). Предназначението и е да свързва бизнес партньорите – било то банки, доставчици, клиенти или потенциални клиенти – така, че те да взаимодействат, разменят и извършват бизнес помежду си с лекота. Идеята е проста: точно както eBay, където потребителите се регистрират и след това продават, купуват и плащат, Ариба е проектирана да извършва точно това, но за бизнеса, и със същото интуитивно “клиентско изживяване” като при другите платформи за потребители. В зависимост от това в коя държава сте, Ариба ще дефинира дали решението е съвместимо с местните закони.
А самата услуга в по-голям детайл? Какво точно ще донесе тя за бизнеса?
С Ариба имате най-широкото портфолио по отношение на целия процес анализ-доставчик-договор-плащане, актуален поглед върху разходите ви и управление на фактури и документи. Върху всяка една стъпка можем да изпаднем в изключителен детайл. Просто си помислете колко комплексно много изразходвате, за какво, какви договори имате налични, как управлявате каталожните си цени. Всичко това може да бъде напълно автоматизирано с мрежата Ариба и целият процес на плащане да се превърне в нещо, което ние наричаме “безконтактна търговия”.
Можем ли да опишем всички тези думи с реална история, по възможност в региона?
Да, разбира се, и нека бъде с нещо съвсем скорошно: CWS-boco, международен доставчик на хигиенни и текстилни услуги, преди месец подписа договор за употреба на мрежата Ариба и облачно-базираните приложения за доставяне и логистика. Логиката им съвпадна с нашата - за да управляваш ефективно какво харчиш, първо трябва да можеш да го виждаш. С операции из цяла Германия и седемнадесет други страни в Европа, както и в Китай, такава видимост беше сериозен проблем пред CWS-boco. Вместо просто да автоматизира процеса, клиентът реши да модернизира и да постави облачно решение - система, която да интегрира процесите и да предостави обобщен поглед и контрол върху разходите и доставчиците им. Това бе стратегическо решение, не само оперативно.
Колко лесно е да станеш клиент на Ариба?
Много лесно – след като веднъж разберем вашата нужда, заедно дефинираме кой софтуер и кои услуги са подходящи за вас, за да изведем целия разплащателен процес до едно изцяло ново ниво. След това ще откриете, че много от вашите регионални бизнес партньори вече са в мрежата Ариба, а и не само – много от вашите глобални партньори също. Не отнема много време, докато новите клиенти започнат да извършват своите трансакции. Тъй като всички Ариба решения се доставят през облака в така наречения SaaS модел (Software-as-a-Service), времето, необходимо за да извършите своя първи проект за доставка през Ариба или да договорите своя първи договор, например, може да бъде учудващо кратко, понякога в рамките на седмици след подписването на договора.
Разкажете ни за лицензионния модел?
Всички абонаменти се предлагат като Software-as-a-Service. Това означава, че имате много предвидими разходи за жизнения цикъл, без изненади, без допълнителни усилия що се отнася до ъпдейти или поддръжка или изчистване на бъгове, тъй като всичко е включено в услугата. Както е и при други подобни модели, клиентът не трябва да се тревожи за хардуер, всичко е част от SaaS.