В днешната борсова сесия на БФБ се изтъргуваха близо 90% от акциите на Инвестор.БГ АД. Това предизвика лавина от въпроси за сделката с един от лидерите на интернет пазара. Официална информация от Централен депозитар за новия собственик ще има през следващата седмица, но от медийна група Bulgaria On Air разкриха, че те са купувач. С изпълнителния директор на компанията Виктория Миткова коментираме сделката. - Кой всъщност е купувачът на Инвестор.БГ? Медийна група Bulgaria On Air e медийна компания, представена във възможно най-широкия спектър в медийната сфера: телевизия Bulgaria On Air, радио група Bulgaria On Air, списание Bulgaria On air, както и лайфстайл изданието Go On Air. Неразделна част от медийната група e и коментарно - новинарският сайт bgonair.bg.
- Защо купувате Инвестор.БГ? Каква е целта ви? Глобалната мрежа смени изцяло динамиката на разпространение на информацията и доведе до необратими нови тенденции в развитието на медиите. Наясно сме, че днешният свят информационно се проектира в интернет, ние направихме анализ и независимо, че щяхме да инвестираме по-малко средства в наш проект, решихме да предприемем тази стъпка. Нашият проект щеше да е с по-малка инвестиция, но щеше да се нуждае от период от 3 до 5 години за развитие, а ние търсим незабавен ефект за медийната група.
- Имате ли инвестиционна програма за компанията? Разбира се. Очакваме в много кратък срок мениджмънтът на двете компании да я дошлифова и започнат със съвместни усилия да я прилагат.
- Ще отправите ли търгово предложение към останалите акционери?
Да, "България Он Ер" вече внесе в Комисията за финансов надзор търгово предложение за закупуване от останалите акционери на до 100% от капитала на дружеството.
- Ще оставите ли акциите на Инвестор.БГ на борсата или ще свалите дружеството от там? Отговорът на този въпрос е тясно свързан с хоризонта за изход от финансовата криза. Заобиколени от финасовите сътресения, които преживяват Европа и светът, дългосрочните бизнес прогнози, колкото и прецизни да са, са трудно начинание. В средносрочен план ако едно дружество не може да стане достатъчно голямо, то няма място на борсата.
- Предвиждате ли промени в управлението на компанията? Кой ще застане в борда на директорите? Предвиждате ли промени на оперативното ръководство? Предвиждат се промени на ниво управителни органи, такива, че да можем да обединим усилия и да продължим общата си философия. Ето затова в борда на директорите ще влязат хора, доказани специалисти, които ще направят максимално бързо синергията между телевизия, радио и сайтове.
Разчитаме, че хората в сегашното оперативно ръководство на двете групи са достатъчно подготвени, за да осъществят целите на сливането и синергията колкото се може по-ефективно.
- Предвиждате ли сливане на двете компании или те ще продължат да работят независимо една от друга? Медиите трябва да работят както поотделно - всяка със своята специфика и облик, така и заедно. Основният поток от информация, предавания, водещи новини в сайтовете ще става част от програмата на телевизията. В същото време част от предаванията в телевизионния и радио ефир ще бъдат под марките на dnes.bg, investor.bg, imoti.net, gol.bg и така нататък.
- Каква е посоката, в която ще развивате интернет сайтовете на компанията? Ще търсите ли нишови продукти или ще заложите на вече утвърдените брандове на Инвестор.БГ? Както споменах по-горе, всеки бранд и двете компании трябва да бъдат развивани и утвърждавани. Пример: част от борсовата информация в телевизията и радио Bulgaria On Air ще бъде развивана от Investor.bg без противоречие с договора ни с Bloomberg. Част от новинарския поток ще бъде обменян между телевизията и Днес.бг. Също така екипът на Инвестор групата ще развива сайтовете на медийната група. За нас е много важно синергията да заработи в много кратък срок.
- Какви са прогнозите ви за пазара на интернет реклама през тази и следващата година?
Всички ние се подчиняваме на марката България ... и за съжаление на финансовата криза. Тъжно е, но през последните 5 години, разединявайки се, българите направихме много, за да влошим образа си пред света.
Когато прибавим към това и безсилието на световните лидери, примесено със "световната конспирация"... Картината не е много оптимистична. Историята е показала, че точно в криза трябва да се реагира адекватно. Според нас рекламният пазар зависи от тези фактори.
Свързани компании: