fallback

Кр. Николов: Почти 40% от зрителите са online, докато гледат телевизия

В България аудиторията на Nat Geo е по-млада, отколкото където и да било другаде в Европа или САЩ, казва изпълнителният директор на FIC за Балканите

09:04 | 09.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Красимир Николов: Рекламният пазар, за щастие, се стабилизира около настоящите нива. Снимка: Личен архив

След броени дни FOX International Channels започва да излъчва в България и съседните страни своя водещ бранд FOX. За това какво ще предлага той, за нишовите програми на компанията и за особеностите на българската аудитория разговаряме с Красимир Николов, изпълнителен директор на FOX International Channels за България и Балканите.

Магистърът по финанси Николов има дългогодишен опит в телевизионния бизнес. От основаването на ФИЧ България е финансов директор на компанията. Преди това Николов е бил главен счетоводител на  Balkan News Corporation (bTV) и одитор в консултантската компания Deloitte and Touche.

Красимир Николов поема управлението на нишовите канали на FOX International Channels (ФИЧ) в България и Югоизточна Европа през 2009 година, като отговаря за развитието на компанията както на българския медиен пазар, така и в Сърбия, Словения, Албания, Босна, Косово, Македония, Хърватия и Черна Гора.

- Г-н Николов, на 15 октомври в България започва да се излъчва добре познатият FOX, водещият бранд на FOX International Channels (FIC). Защо решихте да пуснете водещия си канал толкова години след влизането ви в страната?

Портфолиото на Fox International Channels включва повече от 28 марки, начело с две основни: Fox за развлекателни канали и National Geographic за документални канали. През последното десетилетие ние стартирахме телевизионни канали по целия свят според момента и нуждите на всеки пазар. Повечето от тези марки вече са консолидирани и затова искаме да стъпим на нови пазари, където все още не сме стартирали FOX. Сега смятаме, че моментът е подходящ да го направим и тук, както и в другите държави, в които разпространяваме каналите си от България. Така че продължаваме напред с нов FOX канал, който открива нови възможности, както за зрителите, така и за рекламодателите - без жанрови ограничения.

Вярваме, че именно FOX може да стане притегателен център за хората, които към днешна дата не намират какво да гледат по телевизията. Каналът ще предлага ексклузивно или първи хитови сериали, предавания, филми, анимация,  дублирани на български език.   

- Какво ново ще предложи на българския зрител този канал за широка аудитория?

FOX е канал, който определено прави разлика на пазарите, на които съществува и смея да твърдя, че в България това няма да е различно. В момента сме в напреднали преговори със студията за покупката на съдържание и не бих могъл да разкрия всички хитови заглавия, но със сигурност мога да спомена премиерния трети сезон на „Живите мъртви“, който ще тръгне в българския ефир почти едновременно със старта си  в САЩ, сем. “Симпсън“, изключително успешната на над 100 пазара продукция на BBC „Синбад“, заглавия като Family Guy и American Dad, които ще могат да бъдат видени от българския зрител само по FOX. Това е и основната сила на канала - ще има за всеки вкус.

Както знаете, освен филми и сериали, FOX е канал, който предлага риалити формати, спортни и музикални събития и др. Българският FOX няма да се различава от тази глобална концепция. Сигурни сме, че който обича телевизията, ще обикне и FOX.

- Кои оператори в страната ще започнат излъчване и какво покритие (като пазарен дял) очаквате да постигнете в средно- и дългосрочен план?

Към момента имаме потвърждение от всички големи оператори за старта на канала, а във много кратко бъдеще очакваме максимална дистрибуция. Амбициозни сме и по отношение на пазарния дял.

- "Фокс интернешънъл ченълс" развива от години нишови канали у нас и на Балканите. Кое е най-голямото им предимство пред телевизиите с по-широка аудитория?

Създаваме лоялна аудитория. Имаме фенове, не просто зрители. Ние чуваме и се стремим да отговорим максимално на техните очаквания. Това, в съчетание с огромния световен потенциал и опит, който ФИЧ притежава, ни прави наистина уникални.  При нас идват хора, които знаят какво търсят и резултатите ни показват, че го намират. Вече 7 години FIC запазва позициите си, въпреки екстремното роене на каналите.

- Каква е характеристиката на вашата публика?

Прекрасна. Много взискателна, претенциозна, дори информирана, иновативна, градска, със статус по-висок от средния за страната. За нас е огромно удоволствие да работим за тези хора.

Затова и другите ни канали ще бъдат по-прецизни, по-тясно таргетирани. Ако до скоро FOX Life събираше пред екрана и мъже и жени, то сега се движим в посока, която задържа пред лайфстайл канала младите, но и да удовлетворява напълно изискванията на дамската аудитория.

FOX Crime ще предлага само това, което феновете му очакват – заплетени разследвания и съдебни драми, а стратегическите проекти на компанията като „Живите мъртви“ (първи и втори сезон на продуцираната от FIC зомби драма вървеше по FOX Crime) и „Зловеща американска история“ (хорорът с Джесика Ланг се излъчваше по FOX Life) ще имат своята подходяща платформа FOX. Още повече, че глобалните премиери и продуцентските проекти на FIC се разрастват и като брой и като интензивност. Именно FOX ще бъде най-подходящата платформа за тях.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:13 | 12.09.22 г.
fallback