fallback

Аурел Нетин: Навлизаме в нова технологична ера, която наричаме PC+

Потребителите търсят по-тънки, по-леки и стилни продукти, които отразяват тяхната индивидуалност, заяви за Investor.bg регионалният мениджър на Lenovo

10:03 | 22.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Аурел Нетин заема позицията на генерален мениджър на Lenovo за Румъния, България и Молдова от началото на 2011 г., а иначе работи за Lenovo от юли 2006 г. В настоящата си позиция Нетин е отговорен за всички аспекти на бизнеса на Lenovo в тези държави. Базиран в Букурещ, той обича да играе голф и харесва дегустациите на вино.

С Нетин, който има над 20-годишен опит в ИТ сферата, като е заемал различни управленски постове в бизнес взаимоотношенията с партньори, говорим за успеха на компанията, силните и слабите продажби в различните сегменти и новата технологична ера.

- Десето поредно  тримесечие Lenovo отчита по-бърз растеж от индустрията като цяло. Lenovo вече държи 13,4 на сто от глобалния пазар  на компютри, показват данни на IDC, а преди година делът на компанията бе 9,6 на сто. На какво се дължат тези добри резултати, постигнати въпреки продължаващата икономическа криза и свитото потребление? За успеха ни, както по отношение на рекордно високия пазарен дял, така и по отношение на печалбата в условия на свиващ се пазар, допринасят редица фактори, сред които нашата стратегия “Protect and attack”, най-добрите възможни продукти и солидната ни клиентска база. Lenovo продължава да засилва позициите си в бизнес сегментите и да атакува потребителските сегменти.

Компанията се стреми да се превърне от водещ производител на персонални компютри във водеща PC+ компания. “Protect and attack” е стратегията, която ще ни направи успешни в PC+ ерата: според тази политика защитаваме традициите и силните си позиции в PC бизнеса, като същевременно атакуваме конкретни пазарни сегменти, за да се превърнем в победител в PC+ ерата.

- В кои потребителски и продуктови сегменти продажбите са най-силни и в кои има нужда от повече наваксване? Ръстът на Lenovo се дължи на ръст в продажбите на цялото продуктово портфолио и на трите основни бизнес сегмента (наричаме ги Индивидуални клиенти; Малък и среден бизнес; Корпоративен и Публичен сектор). Тъй като цените на пазарите, в които развиваме дейност, са особено чувствителни, за нас е нормално да отчитаме високи продажби, особено на базовите модели. Например, най-високите продажби в потребителския сегмент се реализират от нашата G серия. По отношение на продуктите за малки и средни фирми, най-високите продажби идват от Edge серията, разработена от Lenovo специално за нуждите на тези компании. В тази връзка бих желал да споделя, че Edge машините, настолните и ноутбук компютри (последните с дисплеи между 11 и 15 инча), предлагат функционалности както за бизнеса, така и за крайните потребители. - Как се развива  пазарът в България, Румъния и  Молдова, за който пряко отговаряте, в сравнение с останалата част на стария континент? И спрямо останалата част на света? И трите пазара – Румъния, България и Молдова, са развиващи се пазари в различни фази на развитие. В момента Румъния и България са по-напреднали и се характеризират с предимства като членство в ЕС, инвестиции в IT инфраструктура, нарастваща компютърна грамотност на потребителите, огромен потенциал за развитие на пазара на персоналните компютри. Същевременно, в тези държави интернет навлиза с все по-бърза скорост.

Молдова е много интересен пазар, но се намира в ранна фаза на IT развитие. Със сигурност и трите пазара предлагат огромни възможности за разрастване и разширяване на пазарния ни дял, предвид заслуженото 2 място на Lenovo в световен мащаб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:11 | 12.09.22 г.
fallback