fallback

Акциите на медийните гиганти сред големите печеливши за първото тримесечие

Голяма част от книжата от сектора се представят по-добре за периода от широкия борсов измерител S&P 500

16:34 | 03.04.10 г.
Автор - снимка
Създател

Изминалото тримесечие беше добро за американските акции, но се оказа още по-печелившо конкретно за книжата на компаниите от медийния и развлекателен сектор.

Акциите на повечето медийни конгломерати отбелязаха ръстове през първите три месеца на 2010, като се изключи лекият спад по позицията на CBS Corp., показват данни на Bloomberg. Освен това голяма част от книжата от сектора се представят по-добре за периода от широкия борсов измерител S&P 500.

Нещо повече, немалко от големите медийни компании са постигнали през тримесечието нови 52-седмични върхове.

Подобряващите се икономически условия и тенденции на рекламния пазар, както и отчитаните подобрения във финансовите резултати на групите, дължащи се на намалените разходи по време на рецесията, явно са донесли оптимизъм на инвеститорите.

Картината е в ярък контраст с март 2009 г., когато беше постигнато дъното на пазара в медийния сектор. Оттогава едногодишната възвръщаемост на акциите от тази индустрия се движи в границите от 79% за Time Warner до 269% за CBS Corp.

Според някои пазарни анализатори обаче секторът ще се затрудни да задържи доброто си борсово представяне на това ниво и занапред, като се имат предвид очакванията, че американската икономика може би само леко се подобрява.

Докато големите медийни компании отчетоха растеж на акциите си между 6,8% (за News Corp.) и 31,1% (за Sony Corp.) през първото тримесечие, то S&P 500 се повиши само с 4,9%. Възможно е надмощието над индекса да не се случи и през следващото тримесечие, но като цяло прогнозите са по-скоро положителни.

Така например през миналата седмица Barclays Capital ревизира във възходяща посока очакванията си за покачването на американския рекламен пазар за 2010 от 3,5% на 5,5%. Като причина за ревизията бяха посочени по-големите от прогнозите приходи досега през годината от телевизионна реклама – политическа и на компании от автомобилния сектор.

В края на периода януари – март най-голямата медийна група в страната остава Disney, чиято пазарна капитализация възлиза към края на миналия месец на 67,7 млрд. долара. На второ място е News Corp. (с $39,8 млрд.), следват Sony ($38,5 млрд.) и Time Warner ($36 млрд.). Четвъртата позиция заема Viacom ($21 млрд.), а петата - CBS ($9,4 млрд.).

Всички тези групи обаче остават далеч назад от технологичните гиганти Apple ($213,1 млрд.) и Google ($180,3 млрд).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:29 | 13.09.22 г.
fallback