Ако вече в България отдавна можем да говорим за Facebook мания, мода и дори леко пренасищане, то Twitter навлиза в ежедневието ни доста по-бавно, плавно, но, оказва се, сигурно.
Хората, посещаващи активно сайта за микроблогове у нас, все по-често го ползват за светкавично споделяне и мнения за и от дадено събитие.
Така например от канала на Webit (приключилото наскоро изложение и конференция за интернет бизнес и маркетинг) разбрахме, че изложението стартира с известни проблеми, липса на интернет, звук на онлайн излъчването.
Разбрахме обаче и най-важното от почти всяка една лекция, най-съществените критики и препоръки, коя е най-добрата презентация и като цяло се усетиха настроенията на посетителите. Освен това имаше и лектори, споделили презентацията си, много статии, мнения на блогъри и т.н.
Колко хора ползват Twitter в България?
Twitter и Facebook не се измерват от Gemius или Nielsen, но по последни данни на Google AdPlanner за септември Тwitter в България се ползва от 100 хил. човека (3,6% reach) срещу 66 млн. в световен мащаб. Според същия източник ползващите Facebook у нас са 1,1 млн. (38,3% reach) срещу 410 млн. в световен мащаб.
Според данните на друг източник - Httpool - ползващите Facebook в България са 720 хил., като липсват данни за Twitter.
Като цяло общото между двете мрежи, е, че графиките им продължават да растат, което ни кара да мислим, че един ден и в Twitter в България ще можем да виждаме потребители с над 500, 1000, 10 хил., а защо не и 100 хил. и повече последователи.
Какви ще са тогава отбелязаните междувременно точки от Facebook предстои да разберем, но така или иначе конкуренцията е хубаво нещо, особено в интернет сектора.