По-големият размер на банера не винаги означава по-добри резултати. До този извод може да се достигне, ако се направи проучване на началните страници на MSN и AOL и по-точно ефективността от кампанията на американската верига Kohl's, реализирана на двата сайта.
В сайта на MSN пуснатият през април банер е с размери 250 x 300 пиксела, а при AOL по същото време се е въртял банер с размери 300 x 600 пиксела.
Сравнението е направено от компанията за интернет измервания Compete, която уточнява, че и двата банера са били позиционирани в дясната страна на страниците и са били с един и същи криейтив.
Както може да се очаква, форматът, който привлича по-голямо внимание – по-големият банер, е предизвикал повече кликове. Клик рейтингът му (проследяващ съотношението между кликвания и показвания) е с 30% по-голям от този на другия банер (1,5% спрямо 1,2%).
По-малкият банер обаче е с по-голяма ефективност що се отнася до постигнат краен резултат, показва анализът. Общо 8,3% от хората, стигнали до сайта Kohls.com чрез малкия формат, са направили покупка спрямо 6,6% за големия банер.
Освен това влезлите чрез по-малкия банер са прекарали повече време на сайта на компанията в сравнение с другите (средно 8,9 минути спрямо 7,5 минути).
„С други думи по-големият банер е привлякъл повече внимание сред потенциалните купувачи, но по-малкият е достигнал в по-голяма степен до по-мотивираните купувачи“, коментира резултатите в блога си Алекс Патрикин, анализатор в Compete.
Дали става дума за тенденция или просто е добре тези резултати да се имат предвид при реализирането на кампании, е въпрос на преценка на маркетолозите при всеки конкретен случай. При всички положения е полезно подобни анализи да се правят при паралелно пускане на различни формати банери на един и същи клиент, съветват специалисти.