fallback

Маркетингът чрез търсещи машини плаши малкия бизнес повече от данъците

Само 41% от анкетираните американски фирми признават, че ползват такъв тип маркетинг

10:08 | 18.12.08 г.

Американско проучване установява, че 73% от малките компании биха предпочели да се заемат с плащане на данъците си, отколкото да стартират маркетингов план чрез оптимизация при търсещите машини, пише Mediapost.

Aнонимното онлайн проучване е проведено от Microsoft Advertising adCenter и в него участват 400 американски компании с по-малко от 250 служители. Резултатите от проучването сочат, че много от малките компания са създали свои уебсайтове, за да привличат клиенти, но се въздържат от провеждане на маркетингови кампании чрез търсещи машини.

Само 41% от анкетираните признават, че ползват такъв тип маркетинг, с който да станат по-лесно откриваеми от потребителите. Девет от всеки десет компании имат онлайн присъствие, но никоя от тях в момента не използва за онлайн маркетинг оптимизация при търсещите машини (SEO) или дори никога не е пробвала. Що се отнася до намирането на нови клиенти, 86% от компании казват, че най-популярният начин за това при малките компании е традиционното разпространение в приятелски среди.

Съществуват редица предложения като Google AdWords и Yahoo Sponsored Search и продукти на Microsoft Advertising, чиято цял е да направят този тип маркетинг достъпен за малките компании. Много собственици вече осъзнават, че изпускат големи възможности, пренебрегвайки тези предложения, но считат, че създаването на такъв план е твърде сложно и изисква много нерви. На практика 89% от тях се страхуват, че ключовите думи, които се използват при SEO, ще станат твърде скъпи, а 81% признават, че този маркетинг не е най-добрият начин да оползотворят маркетинговия си бюджет. От компаниите с онлайн присъствие 92% се опасяват, че разходите за маркетинг чрез търсещи машини ще излязат извън контрол.

Цената не е единственото притеснение за собствениците на малък бизнес. Страхът, че техните по-големи конкуренти може да злоупотребят с кликванията върху рекламите им и да генерират твърде високи разходи за тях също кара тези собственици да отбягват маркетинговия инструмент. Други фактори, действащи разубедително на малкия бизнес, са липсата на увереност в техните собствени способности, както и това, че според тях това е твърде времеемко и скъпо.

От компаниите, които използват маркетинг чрез търсещи машини 72% отчитат ръст в интереса на потребителите. Почти 68% считат своите усилия в тази насока за ползотворни.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:39 | 05.09.22 г.
fallback