Участието в социалните мрежи и тяхното редовно следене са се превърнали в стандартни PR практики, пише PR News.
Повече от 900 професионалисти в областта на комуникациите са изразили смесица от скептицизъм и оптимизъм относно стойността на блоговете и социалните мрежи, които в момента се експлоатират в техните организации, сочи проучване на PR News и Cision
„Използването на социални мрежи в момента е стандартна практика, но повечето от анкетираните казват, че тяхното участие е реакционно“, казва Стийвън Дебрюн от Cision North America. „Компаниите карат своите PR служители да следят и да реагират на разговори в блогове и социални мрежи, които биха засегнали имиджа на техния бранд и тяхната корпоративна репутация.“
Това показва, че светът на дигиталните медии е все още неузнаваема територия за повечето мениджъри, които са приели, че тези платформи са важна част от комуникационните стратегии, но все още търсят най-добрия начин за имплементирането им в дневния ред. Въпреки това тази несигурност на високите етажи на много организации постепенно отваря възможността пред професионалистите в областта на комуникациите да придобият контрол над дигиталното пространство и да го използват за създаване на измерима стойност.
„Това е голяма възможност за PR служителите в дадена компания да заемат централна роля във формулирането на маркетинговата стратегия в организацията“, казва Дебрюн.
Тази възможност се подкрепя и от факта, че на въпроса кой отдел се занимава с организацията на социалните комуникации, мнозинството отговаря, че това е PR отделът.
Технологичните директори, от своя страна, срещат доста предизвикателства: те може и да имат съществена роля при създаването на платформите за социалните мрежи за своите собствени организации, но много от тях признават, че усилията им са често засенчени от блоговте и форумите, които вече съществуват в киберпространството. Почти 10% от анкетираните казват, че блоговете/форумите, които те са създали са по-стойности от съществуващите, които посещават. Около 29% от общия брой пък смятат, че е твърде рано да се каже, а 21% признават, че не правят блогове или онлайн форуми изобщо.
„Ясно е, че все още сме на кривата на ученето що се отнася до PR групите, които създават свои собствени социални мрежи“, казва Дебрюн. „Тези от тях, които наистина се ангажират със социални мрeжи, го правят внимателно и търсят най-добрите практики и предназначение за най-конструктивен и отговорен начин за участие в тях. Например, не чрез натрапчива реклама, а включвайки се в разговора на практика.
Това показва, че тези, които не са начело във внедряването на социални медии, т.е. компаниите, които не създават свои собствени платформи – могат да извлекат полза просто чрез участието си в съществуващи форуми, дали под формата на наблюдения на разговорите относно техните марки, или чрез коментари в съответните блогове. Но споменаването на добрите практики навежда на въпроса точно какво представляват те.
Дебрюн предлага някои отговори:
- Идентифицирайте най-влиятелните блогове във вашето пространство, намерете сайтовете, в които най-често се коментират касаещите ви въпроси;
- След като ги идентифицирате, наблюдавайте ги внимателно преди да решите да се включите с коментар. Не се обръщайте към даден блогър, преди да сте прочели поне 20 негови постинга;
- Не създавайте общ списък с блогъри и не им разпращайте прессъобщения неограничено.