Представете си метавселена с китайски характеристики. Така вероятно ще изглежда виртуалният свят, за който всички говорят в момента, във втората по големина икономика в света, пише CNBC.
Китайските технологични гиганти започнаха да инвестират в метавселената. Терминът няма конкретна дефиниция, но до голяма степен обхваща виртуални светове, в които хората могат да играят и да вършат различни неща.
Цензурата вероятно ще е голяма, а регулацията – строга, тъй като Пекин продължава да държи изкъсо практиките на местните технологични фирми.
Американски компании като Meta залагат изцяло на концепцията за метавселената, докато Microsoft позиционира своето придобиване на гейминг компанията Activision като важен ход в тази посока.
Но китайските фирми имат доста по-предпазлив подход. Какво точно замислят и каква ще е ролята на регулацията?
Какви са приложенията?
В Китай общият пазар, свързан с метавселената, може да достигне 52 трлн. юана, или около 8 трлн. долара, обяви Morgan Stanley миналия месец.
Компании като Tencent, NetEase, ByteDance и Alibaba могат да са водещи в тази област сред китайските интернет играчи.
Това разкрива какъв тип услуги ще станат част от метавселената. Анализатори казват, че виртуалната реалност, геймингът и социалните мрежи могат да са част от ранните приложения.
Това може да включва неща като купуването на виртуални продукти в игри или създаването на дигитални аватари за участие в срещи.
„Метавселената е бъдещето на социалните мрежи. Всички китайски технологични гиганти трябва да се подготвят да намерят нови начини да ангажират по-младото поколение интернет потребители, което е ключово предвид момента, в който бизнес моделите им, залагащи на смартфони и мобилен интернет, съзряват“, коментира Уинстън Ма, управляващ партньор в CloudTree Ventures.
Китайските технологични гиганти в метавселената
При представянето на финансовия отчет през ноември главният изпълнителен директор на Tencent Пони Ма заяви, че метавселената ще бъде възможност за допълнителен растеж на вече познати индустрии като гейминга. Tencent е най-голямата компания за игри в света с богато портфолио от мобилни заглавия и такива за персонален компютър.
Освен това Tencent притежава WeChat – чат услуга с над 1 млрд. потребители, която включва елементи на социална мрежа.
Ма заяви, че компанията има „много от технологиите и нужното ноу-хау“, за да развива метавселената.
Междувременно ByteDance направи агресивна експанзия в гейминга през миналата година. През август компанията придоби производителя на очила за виртуална реалност Pico. Освен това ByteDance притежава TikTok и китайския му еквивалент Douyin. Базираната в Пекин компания вече е положила основи в областта на виртуалната реалност, социалните мрежи и гейминга.