fallback

Има ли технологично кредитиране в България?

Дигиталните технологии в кредитирането не просто са тук, но и работят, преобразявайки ежедневно начина, по който хората взаимодействат с кредитора си - Cash Credit

09:00 | 05.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителско преживяване – това е мантрата, която доста компании, включително и кредитиращи такива, повтарят все по-често и по-често напоследък, твърдейки че качеството му е основната им цел. Зад мъглявата формулировка, обаче, стои нещо съвсем просто – как конкретният човек взаимодейства с конкретния продукт. На нормален език това означава лесно и удобно ли му е или пък употребата му го затруднява и го кара да се чувства глупав. Почти всеки е имал предизвикателни сблъсъци с дистанционното на телевизора, чиито инструкции за употреба са с размерите на новела или с мъчителното събирането на куп документи със заветната цел да се добере до  ипотечен кредит.

И ако за повечето компании да се обърнат към потребителите означава да подредят модерно офисите си, в кредитирането нещата се оказват по-сложни. Причината – която в случая е и решение – са технологиите. Появата на финтех индустрията преди десетина години радикално промени правилата на играта във финансовия сектор. За да си ориентиран към потребителите, вече не е достатъчно да изтъкваш собствените си изгодни условия и дългогодишна история. Необходимо е още нещо съществено – да приложиш последните достижения на науката и технологиите по такъв начин, че нуждите, изискванията и желанията на потребителите да бъдат удовлетворени и то по най-добрия начин. Това, обаче, са неща, за които в България сме свикнали само да четем, защото обикновено се случват някъде другаде. До сега. Оказва се, че дигиталните технологии в кредитирането не просто са тук, но и работят, преобразявайки ежедневно начина, по който хората взаимодействат с кредитора си. А този кредитор в случая е Cash Credit.

Технологичният кеш – какво е новото?

Въпреки че Cash Credit е позната и утвърдена компания на българския кредитен пазар, наложила се като технологичен иноватор (достатъчно е само да се споменат собствения скоринг модел и автоматизираното одобрение, благодарение на които човек получава заема си за не повече от шест минути), сега – с промените в сайта, комуникацията с клиентите и параметрите на продуктите си – финтех индустрията трайно намира своето място и среда за развитие в България. Какво всъщност е новото?

  • Web биометрия

С биометричната идентификация (т.е. пръстови отпечатъци, сканиране на ретината и лицево разпознаване) ползващите смартфони вече свикват – все по-често лицето или отпечатъкът отключват телефона или пък са допълнително ниво на сигурност при плащания в интернет (както е при PayPal например). За пръв път обаче българска компания предлага вход в сайта си – без да се инсталира специална апликация на телефона или въобще да е необходим телефон - посредством лицево разпознаване. За потребителите това означава, че могат да се логват от всякакви места и устройства, че не им се налага да въвеждат (а и да помнят) имена, мейли и пароли, за да влязат в собствения си профил, както и че влизането е мигновено – необходимо е само да се избере „Вход с лице“ и готово. Допълнителните ползи са свързани със сигурността – несъмнено сложните пароли и ПИН кодове осигуряват прилично ниво на сигурност, но нещото, което наистина затруднява хакерите и крадците е биометрията – чуждо лице няма как да се фалшифицира. Това пък от своя страна прави клиентските акаунти, в който има не само лична информация, но и финансови и банкови данни, наистина сигурно защитени. И понеже времето е ценно за всички, когато се говори за бързина на идентификацията, при лицевото разпознаване тя трае по-малко от секунда, т.е. мигновено действително означава на мига.

  • Умен чат бот

В комуникацията си с големи компании почти всеки потребител се е сблъсквал с неуспешните опити да се свърже с някой, който да му съдейства при нужда. Обикновено тези опити корабокрушират в заети телефонни линии и популярна музика, на фона на която ни уведомяват, че нашето обаждане е много ценно, но всички оператори са заети.

Технологичното решение на този проблем се оказва умният чат бот, който е на разположение по всяко време.  В същността си това е софтуер, който „разговаря“ с клиента посредством разпознаването на ключови думи и прилагането на предварително подготвени отговори.

Какво прави чат ботът на Cash Credit по-различен от стандартизираните платформи, с които работят повечето компании? Отговорът е прост – това, че е собствена разработка. Това означава, че структурата на разговора, ключовите думи и отговорите са създадени на база реалните клиенти на компанията – истински хора, които задават въпроси и търсят информация за реалните продукти. Така този чат бот не просто предоставя информация, но и дава становища за кредити, а при затруднения – директно прехвърля разговора към оператор (именно ескалацията към жив човек е крайъгълния камък на качественото обслужване, който предотвратява въртенето в кръг при неразбирателство). Това прави бота не само напълно съответстващ на действителните нужди на потребителите, но и му позволява да се променя заедно с клиентите, така че да бъде на разположение и да е адекватен в отговорите си във всеки един момент. В допълнение чат ботът е наличен 24/7, не допуска грешки и скоростта на получаване на търсената информация е несравнима с тази на човек-оператор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:58 | 14.09.22 г.
fallback