Южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics инвестира повече средства в бизнеса си със смартфони с огъващи се екрани, залагайки, че той ще бъде следващият ѝ голям пробив, докато компанията прогнозира ръст на продажбите на новите смартфони, пише Bloomberg.
Продажбите на огъващи се смартфони се очаква да се увеличат няколко пъти през 2021 г. спрямо предходната година, а през 2022 г. да продължат да имат значителен растеж, обяви Samsung, без да дава конкретна прогноза. Подразделението за дисплеи на компанията разширява производството на сгъващи се екрани и прави допълнителни инвестиции, за да се подготви за нарастващото търсене на тази категория продукти според фирмата.
„Смятаме, че постигнахме успех в пускането и в налагането на огъващите се смартфони на масовия пазар“, коментира вицепрезидентът на мобилното звено на компанията Сон-ку Ким.
Южнокорейският технологичен гигант пусна третото поколение Galaxy Z Fold и Galaxy Z Flip през август, като изненада с цената на по-малкото устройство (999 долара). Подкрепена от Z Flip 3, линията е продала 1 млн. бройки в Южна Корея с най-бързия темп спрямо който и да е от телефоните на Samsung за последните две години, обяви компанията.
Samsung разчита, че устройствата ще поведат битката срещу дългогодишния бестселър iPhone през този празничен сезон. Тази година Samsung не пусна ново устройство от серията Note. Вместо това използва прозореца си за премиери в края на лятото, за да постави фокуса върху телефоните си с огъващи се екрани.
Усилията в пускането на нова категория смартфони се отплати на Samsung преди десетилетие, когато тя представи Galaxy Note. Тогава компанията заложи на по-голям екран на устройствата, който днес е нещо нормално, и разграничи устройствата си от конкурентните, като предложи уникалния стилус, по-късно въведен в iPad на Apple и в Surface устройствата на Microsoft. Серията Note продаваше милиони бройки всяка година, но отличителният ѝ облик избледня през последното десетилетие, а компанията реши да не предлага нов модел тази година. Вместо това предпочете да добави стилус към Z Fold 3 и да даде възможност на огъващите се смартфони да разгърнат потенциала си.
Note устройствата са пример за подхода на Samsung сега: водещи в хардуерната диференциация и с цени, сравними с тези на другите смартфони от висок клас. Z серията можеше да се предлага за повече от 1800 долара – в съответствие с високите цени на огъващите се устройства на всички производители към този момент, но Samsung заложи на сума под 1000 долара по-рано от останалите със своя Z Flip 3, което разшири потенциалната ѝ база от потребители.
Samsung сви пропастта между своите огъващи се и стандартните смартфони, предлагайки почти идентични спецификации, включително водоустойчивост и 5G свързаност. Flip моделът може да бъде използван дори когато е сгънат – за извършването на безконтактни плащания със Samsung Pay. Освен това има нов, по-голям външен екран, който се синхронизра с умния часовник Galaxy Watch на компанията.
При тест, направен от Bloomberg News, устройството изглежда няма недостатъци, свързани с издръжливостта, каквито имаха огъващите се смартфони от първо поколение както на Samsung, така и на други производители, въпреки сравнително малката му батерия и проблемите с прегряването, които все още се нуждаят от решение. Samsung обаче може да се затрудни в производството на достатъчно устройства, за да задоволи масовото търсене.
Смартфоните с огъващи се екрани се очаква да се превърнат в най-бързо развиващата се категория телефони. Counterpoint очаква те да запишат 10-кратен ръст до 2023 г. Samsung може да държи три четвърти от този пазар през следващите години, тъй като управлява доставките на модерните сгъващи се дисплеи, твърдят анализатори.
Основният конкурент Apple е тествал сгъваеми прототипи на iPhone, писа по-рано Bloomberg News, но засега компанията няма планове да пуска такъв модел. Други, като Xiaomi и Oppo, все още наблюдават отстрани, докато Motorola постигна известен успех със своя сгъваем Razr.