fallback

За разработчиците на игри работата от вкъщи е по-скоро кошмар

Логистиката, свързана с подготовката на големи заглавия, е предизвикателство за студиата

19:37 | 17.09.21 г.

Да останат у дома и да играят видео игри е фантазия за мнозина. Но правенето на игри от вкъщи се оказа по-скоро кошмар.

Тази седмица Electronic Arts обяви, че ще отложи с месец премиерата на отдавна очакваната игра “Battlefield 2042” до 19 ноември. Новините са облекчение за инвеститорите, които чуваха слухове за още по-голямо забавяне. Цената на акциите на EA нарасна с 1% в четвъртък сутринта, след като в сряда се понижи с близо 6%, пише Wall Street Journal.

В изявлението си EA обвини продължаващия ефект от пандемията на Covid-19.

„Като се има предвид мащабът и обхватът на играта, се надявахме, че нашите екипи ще се върнат в студиата ни, докато се насочваме към премиерата“, гласи изявлението. Четириседмичното забавяне не сочи към големи промени с играта. Дъг Кройц от Cowen смята, че ходът е по-скоро за „окончателно полиране“ и премахване на някои по-малки проблеми.

Освен това EA запази прогнозата за нетните си резервации за фискалната година, завършваща през март, което предполага, че предварителните продажби на играта са достатъчно добри, че компанията да не очаква промяна, която да доведе до финансов удар.

Но ходът отразява суровата реалност на разработката на игри в свят, в който много технически работници се колебаят дали да се върнат в офиса. Големите игри днес разполагат с бюджетите и производствените екипи, съизмерими с тези на холивудските блокбъстъри. Последната игра “Battlefield” от 2018 г. имаше над 3000 разработчици в надписите си.

Управлението на такива продукции от дистанция е голямо логистично предизвикателство, особено в напрегнатия момент на извънредна работа преди пускането на игра на пазара.

EA обаче не е сама. Миналата седмица Take-Two Interactive заяви, че „разширената и подобрена“ версия на нейния блокбъстър „Grand Theft Auto V” е отложена за март, след като се очакваше да се появи на пазара на 11 ноември.

Гейминг медията ING посочва, че от началото на годината общо 40 игри са били отложени.

Разбираемо инвеститорите намират подобни забавяния за вбесяващи, особено когато водят до значителни промени в продажбите. Но пускането на недостатъчно подготвени големи игри също може да струва скъпо.

Листната във Варшава CD Projekt загуби повече от половината от пазарната си капитализация, откакто през декември пусна играта си „Cyberpunk 2077”, която се оказа изпълнена с технически проблеми. Кризата се оказа толкова голяма, че компанията трябваше да връща пари на потребителите.

За разработчиците на игри добавянето на още няколко часа в Zoom е сравнително ниска цена, която трябва да платят, за да свършат нещата като хората.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:39 | 14.09.22 г.
fallback