Продажбите на iPhone на Apple преживяват бум в САЩ, откакто моделите бяха пуснати на пазара миналата година и стана ясно, че предлагат ултрабърза 5G връзка, до голяма степен подкрепени от изгодни предложения на телекомуникационните оператори, които се опитват да привлекат клиентите, използвайки новата технология, пише Wall Street Journal.
Verizon Communications и T-Mobile US предложиха огромни субсидии през последната година, за да задържат клиенти и да намалят разходите за купуване на нов iPhone в САЩ, така че потребителите да се насочат и към техните 5G услуги. Докато Apple се подготвя да покаже новата си серия от смартфони с 5G, големият въпрос е колко дълго ще продължи тази скъпа борба между операторите за клиенти, която да стимулира продажбите на iPhone.
Най-новите модели iPhone ще бъдат представени на годишното събитие на Apple през септември, което ще бъде предавано онлайн чрез стрийминг. Очаква се компанията отново да предложи малък, нормален и по-голям смартфон, като всичките ще бъдат с подобрени камери.
Промените в устройствата няма да са толкова големи, колкото тези от миналата есен, когато смартфоните на компанията се сдобиха с възможност за 5G свързаност. Това беше и първата голяма актуализация от iPhone X през 2017 г. и iPhone 6 през 2014 г. Тези нови смартфони помогнаха за генерирането на рекордни продажби в 12-те месеца след появата си.
Базираната в Купертино, Калифорния, компания е на път да продаде рекордните 239 млн. бройки iPhone през тази фискална година, която завършва по-късно този месец – с 27% повече спрямо предходната година, сочат прогнози на анализатори, анкетирани от FactSet. Apple вече не разкрива публично данни за продадените бройки, но беше споделила, че приходите от продажбите на iPhone са нараснали с 38% през първите девет месеца на настоящата фискална година.
Запитан няколко пъти тази година за потенциала за продължаващ растеж, главният изпълнителен директор Тим Кук остана оптимист. „Ние сме в зората на 5G”, коментира той пред анализатори през юни. „Ако погледнете навлизането на 5G по света, има само няколко страни, в които показателят е двуцифрен“.
Под 5% от купувачите в Съединените щати посочват 5G технологията като фактор за покупката на техните телефони, сочат проучвания, проведени от Consumer Intelligence Research Partners. Трите големи телекомуникационни оператора в САЩ работят по изграждането на своите мрежи от новото поколение, които обещават по-бърз трансфер на по-голям обем данни, което ще предложи по-добро качество на видео чатовете, по-добро преживяване при игрите и нови възможности за ползване на технологията.
Но липсата на масово потребление на 5G означава, че много хора все още не му обръщат внимание. „Хората, с които говорихме в рамките на проучванията, дори не знаят за него“, коментира Майкъл Левин, съосновател на Consumer Intelligence Research.