Във видео стрийминг войните в Холивуд единственото голямо студио, което не разполага със собствена стрийминг услуга, може да се окаже най-големият „търговец на оръжие“ на бойното поле.
Подобно на своите конкуренти Sony Pictures Entertainment гледа с оптимизъм към дългосрочните перспективи относно видео стрийминг бизнеса. За разлика от останалите играчи обаче, ръководството на компанията залага на стратегия, която включва продажба на филми на дългогодишни съперници, които харчат милиарди долари, за трупат съдържание за своите платформи.
Едновременно с това, без собствена мащабна услуга за видео стрийминг, филмовото студио Sony, собственост на Sony Group Corp., залага с повече хъс от конкурентите си на завръщането на филма като основно печелившо оръжие. Ръководителите на Sony описват ангажимента си към кината като част от стратегията за привличане на таланти и за осигуряване на високи цени, когато продават филми на стрийминг платформи, които често плащат въз основа на приходите от продажбата на билети.
Вместо да се конкурира директно с Walt Disney Co., Warner Bros., Universal Pictures и Paramount Pictures, където всички се опитват да използват филми, които са произвели, за да привлекат потребители към собствените си стрийминг платформи, Sony се надява, че може да настрои конкурентите си един срещу друг.
„Те не могат да се споразумеят помежду си, но могат да се споразумеят с нас“, споделя Том Ротман, председател и главен изпълнителен директор на Motion Pictures Group на Sony Pictures Entertainment, добавяйки, че бъдещето на компанията ще бъде подсигурено чрез продажбите на съперници.
Конкурентите на Sony вярват, че техните многомилиардни инвестиции във видео стрийминг услуги ще се изплатят по траен начин.
Наскоро Sony сключи две сделки, за да предостави филми на стрийминг услугите, контролирани от Netflix Inc. и Disney. Заглавията на Sony, издадени в продължение на пет години, започвайки от 2022 г., включително новите филми за Спайдърмен, ще бъдат достъпни в Netflix след като приключат редовните кинопрожекции. Sony също така се съгласи да предостави на Netflix възможност да се сдобие с филми, които студиото прави специално за стрийминг платформи. След представянето им в Netflix, според човек, запознат с въпроса, лентите на Sony ще се насочат към Disney.
Сделките с Netflix и Disney общо са на стойност около 3 млрд. долара, сключени за няколко години, споделя източник, запознат с разговорите.
Sony продължава да сключва сделки, свързани с телевизионни сериали, които ще бъдат налични на различни стрийминг услуги, включително на HBO Max и Netflix.
Sony е сред първите участници в стрийминг войните, стартирайки услугата Crackle същата година, когато Netflix стартира своята платформа. Но услугата изостана, тъй като Sony никога не е инвестирала сериозно в съдържанието ѝ.
Тъй като видео стрийминг услугите продължават да се разпространяват, като всяка цели да представи по-оригинално и интересно съдържание, компаниите от развлекателната индустрия харчат безпрецедентни суми за създаване на ново съдържание. Наскоро Amazon.com Inc. се съгласи да плати 6,5 млрд. долара за придобиването на популярното в миналото филмово студио MGM.
Sony често се нарежда на последните места по отношение на боксофис приходите спрямо своите конкуренти от 2013 г. насам. Но въпреки компанията това може да се похвали с богато съдържание от хитови филми и телевизионни предавания.
Анализаторът на MoffettNathanson Майкъл Натансън смята, че Sony може да има конкурентно предимство, ако не е принуден да продава филми на себе си. „Талантът винаги ще поставя под въпрос дали вътрешната трансферна цена е била правилната цена“, посочва той.
Видео стриймингът вече отблъсна някои таланти. Актрисата Скарлет Йохансон съди Disney през юли заради неспазване на съществуващ договор, като твърди, че решението на компанията да пусне „Черната вдовица“ едновременно онлайн и по кината изяжда от възнаграждението ѝ, което е частично обвързано с боксофис приходите.
Рискът за Sony, според Натансън, е, че конкурентите могат да натрупат достатъчно богато съдържание чрез щедрите приходи от абонаменти, което рискува да направи компанията неатрактивна.
Мнозина в Холивуд прогнозират, че скорошният кръг от сделки на Sony трябва да ѝ осигури достатъчен капитал за тестване на нейната стратегия в продължение на поне четири години.
След това не е сигурно дали Sony ще генерира достатъчно печеливши филми, за да си осигури доходоносни лицензионни сделки.
Стратегията на Sony за продажба на своите най-големи хитове напомня за по-малките продуцентски компании, като тази на актрисата Рийз Уидърспуун, които могат да се възползват от пазара на развлекателно съдържание.