Джо Роугън успя да впечатли мнозина в Spotify. Въпросът, който остава на дневен ред, е дали той ще успее да привлече много нови слушатели в платформата и най-вече такива, които са склонни да плащат, пише Wall Street Journal.
Особено популярният подкаст водещ прехвърли предаването си в стрийминг платформата на 1 септември, благодарение на сделка за над 100 млн. долара, която беше сключена по-рано тази година.
Spotify залага много на подкастите напоследък. Освен това има споразумения и с Ким Кардашиян, както и с бранда DC Comics. Същевременно направи и няколко важни придобивания, за да подкрепи своя бизнес с подкасти. Тук попада сделката за 235 млн. долара за Megaphone по-рано този месец. Придобитата компания предлага продуциране и рекламни услуги на хора от подкаст индустрията.
Но сделката с Роугън е следена особено внимателно, тъй като включва една утвърдена звезда с много и особено запалени последователи. Освен това разпали страстите, като се има предвид склонността на Роугън да кани особено противоречиви гости като радиоводещия Алекс Джоунс. Скорошната изява на последния предизвика известно възмущение дори сред служителите на Spotify, които на вътрешно ниво обсъждаха дали това и други предавания отговарят на насоките на компанията за съдържание.
Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек обърна внимание на въпроса миналия месец по време на представянето на отчета за финансовите резултати на компанията за третото тримесечие. Той потвърди необходимостта от еднакво прилагане на политиките за съдържанието. „Ако не можем да направим това, тогава има много други възможности за избор, към които да се обърнат много създатели [на съдържание]“, обяви той.
Скоро компанията ще научи дали шоуто на Роугън наистина си е заслужавало проблемите. Програмата става ексклузивна в Spotify през декември, което означава, че резултатите на компанията за четвъртото тримесечие ще бъдат първите, които да отразят някаква промяна в потреблението или приходите от феновете на шоуто, които няма да могат да го слушат другаде. Но и какви точно са тези потребители също е особено важно.
Последните резултати на Spotify показаха голям скок в безплатното потребление на услугата, която включва реклами, в сравнение с абонамента за премиум предложението ѝ. През третото тримесечие компанията добави 15 млн. потребителите за безплатния вариант, спрямо 6 млн. премиум абонати. Прогнозата на Spotify предполага сходен голям ръст на рекламната опция през четвъртото тримесечие.
Просто добавянето на потребители на безплатната услуга няма да е достатъчно за Spotify, така че тя да оправдае инвестицията, която тя направи в подкастите, и повишаването на пазарната стойност, което тя постигна благодарение на тези усилия. Въпреки известното понижение след отчета за последното тримесечие, обявен на 29 октомври, цената на акциите на Spotify все още е с 67% нагоре откакто през май беше обявена сделката с Роугън.
Хората, които слушаха безплатната услуга с реклами, бяха над два пъти повече от плащащите абонати на Spotify преди пет години. Но компанията успя значително да развие своята база от премиум потребители. Сега те носят над 90% от общите приходи на Spotify.
Главният финансов директор на стрийминг услугата Пол Вогъл миналата седмица коментира, че компанията е „създала някои очаквания“, че с шоуто на Роугън ще дойдат и нови абонати и слушатели, макар че той не може да разкрие колко точно.
Тод Юнгер от Bernstein твърди, че подкастите в крайна сметка трябва да стимулират растежа на премиум абонаменти, за да си струват инвестициите на компанията. Надеждата е, че феновете на Роугън ще са готови да извадят кредитните си карти и да платят.