Китайските конкуренти на Huawei Technologies, включително Xiaomi, Oppo и Vivo, правят агресивни ходове, за да присвоят пазарен дял от гиганта, след като американските санкции засегнаха веригите му на доставки, твърдят представители на индустрията, цитирани от Ройтерс.
Миналата седмица Huawei обяви, че е продала своя бранд за бюджетни телефони Honor за неназована сума. Целта на този ход беше Huawei да предпази веригата на доставките си от американските действия, които затрудниха достъпа ѝ до ключови компоненти.
Същевременно конкурентите на Huawei се възползват от проблемите ѝ на пазара на средния и високия клас телефони. През август директор на Huawei заяви, че компанията няма да може да произвежда своите основни процесори, които се ползват във високия ѝ клас флагмани.
„Това, което можем да видим сега, независимо дали става дума за Xiaomi, Oppo или Vivo, е, че те повишават прогнозите за следващата си година“, твърди Дерек Уан, директор на Realme, която споделя една верига на доставките с Oppo.
“Те вярват, че санкциите срещу Huawei малко или много ще я засегнат на международния пазар, а те искат да грабнат от пазарния дял на Huawei”, допълва той.
Основната през 2018 г. Realme е на път да удвои броя на продадените си смартфони до 50 млн. през тази година, твърди Уан. Тя е изградила база от по-евтини предложения в Югоизточна Азия и Индия, а през следващата година иска да навлезе в Европа и Китай и да се насочи към пазара на висок клас устройства, независимо от ситуацията с Huawei, допълва той.
През август Министерството на търговията на Съединените щати допълнително ограничи достъпа на Huawei до американски технологии, които са особено важни за нейния бизнес със смартфони, под претекст, че компанията представлява риск за националната сигурност. Китайската компания отхвърля тези обвинения.
През първата половина на тази година Huawei за кратко успя да изпревари Samsung и да се превърне в най-големия производител на смартфони в света, преди продажбите ѝ да се сринат с 23% до 51,7 млн. бройки през третото тримесечие според Canalys.
През третото тримесечие тя все още държеше 41,2% от пазара, следвана от Vivо с 18,4%, Oppo с 16,8% и Xiaomi с 12,6%, допълват данните на Canalys. Apple има по-малък дял в Китай – 6,2%, но се радва на голямо търсене на своя 5G iPhone 12.
Анализатори потвърждават, че доставчиците увеличават поръчките си. Xiaomi е най-смела, като е поръчала до 100 млн. телефона за периода от четвъртото тримесечие на 2020 г. и първото тримесечие на 2021 г., или с 50% повече от прогнозираното преди рестрикциите през август, твърдят от Isaiah Research.
Производствените прогнози на Oppo и Vivo също са нараснали с по около 8% всяка от август насам. Междувременно поръчките на Huawei са се сринали с55 на сто до 42 млн.
И четирите компании са отказали да коментират въпроса.
Петима източници от индустрията, занимаващи се с веригата на доставките, са потвърдили по-големите поръчки от трите фирми.
Някои анализатори вярват, че компаниите може би са прекалено големи оптимисти по отношение на целите си, но Уан от Realme твърди, че запасяването с компоненти е породено и от проблемите в производството, причинени от блокадите заради Covid-19 по-рано тази година и защото ходът на Huawei да повиши собствените си запаси е повлиял на веригите на доставките на конкурентите ѝ.