Най-важното съобщение, което Apple направи този вторник, отне само няколко минути. То не бе представено от топ мениджър, а от директора за бизнеса с услуги. Само името на новия проект, напомнящо космическа мисия, подсказва, че се случва нещо голямо за най-ценната корпорация в света. Защото чисто стратегически „Apple One“ е най-важният продукт, който Apple представи на виртуалното си събитие от своя кампус в Купертино, Калифорния - може би най-важният продукт от Apple Watch от 2015 година насам. „Apple One“ е абонамент, който струва 30 долара и е в пакети от услуги на Apple, въведени през последните години - от Apple Music до Apple TV + и услугата за игри на Apple Arcade, та чак до нова фитнес услуга. В Европа нито Fitness+, нито премуим услугата няма да бъдат директно достъпни в началото. Но намалената версия с абонамент за музика, телевизия и мобилни игри, която трябва да струва 15 евро за физически лица и 20 евро за семейства, ще е налична.
От години Apple обещава на своите инвеститори да изгради свои собствени, успешни абонаментни услуги като по-надежден стълб заедно с доходоносните, но променливи продажби на хардуер. И успя - поне на хартия: През пролетното тримесечие на 2020 г. Apple е генерирала над 13 милиарда долара от услуги, една четвърт от - също нарастващите - приходи от iPhone, AirPods и други продукти. Но продажбите от App Store, където Apple поема до 30 процента от продажбите от външни разработчици, също се вливат в общата сума. Този източник на приходи не само че е подложен на сериозна критика напоследък, но не е ясно и дали собствените услуги на Apple са особено добре приети от собствениците на iPhone или iPad. Счита се, че резултатите са смесени: Apple Music е най-голямата услуга за стрийминг на музика след Spotify с повече от 60 милиона абоната. Конкурентът на Netflix Apple TV + или първокласното приложение за новини News +, от друга страна, засега са слаби. Нито една от услугите няма вероятност да бъде печеливша сама по себе си. Но не това е целта. По-скоро чрез обединяването на много от своите услуги и предоставянето им на агресивно ниска цена Apple очаква да засили лоялността на своите потребители и привлекателността на своята екосистема. За тази цел Apple дори въвежда нова фитнес услуга - вдъхновена от успеха на Peloton, доставчик на велоергометри и съответни фитнес курсове, който преживява гигантски растеж по време на коронакризата. Подобно на Peloton, Fitness +, който ще струва десет долара самостоятелно, предлага видео курсове за десет различни дисциплини, които са предназначени да работят на всяка свързана с интернет фитнес машина. Във всеки случай Apple все още не предлага iBike или iKettlebell. Но интеграцията в по-голямата екосистема на Apple е видима на всички места - като картина на пъзел, която става все по-видима - част по част. Музиката за тренировки от Apple Music не само е интегрирана във Fitness+. Fitness+ е продължение на приложението за тренировка на Apple Watch.Всъщност достъпният Apple Watch SE, съчетан със семейната функция, е интелигентен метод за привличане на нови потребители и подчертава, че часовникът все повече се превръща в самостоятелно устройство.