fallback

Huawei искаше да е номер едно на пазара на смартфони. После се намеси Тръмп

Компанията имаше амбицията да постигне тази цел до 2020 г., но действията на САЩ могат да спрат възхода ѝ

10:51 | 25.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Преди близо две години Huawei ясно изрази амбициите си – тя иска да се превърне в най-големия производител на смартфони в света до 2020 г.

Годината все още не е завършила, но целта все още не е постигната, а пътят напред изглежда изпълнен с препятствия, пише CNBC.

Откакто ръководителят на бизнеса с потребителски продукти Ричард Ю разкри целта на компанията в края на 2018 г., Съединените щати увеличиха натиска си върху Huawei и заплашиха да спрат достъпа до ключови компоненти и софтуер, което може да има силно влияние върху бизнеса на Huawei.

Въпреки че има по-младо звено за смартфони, отколкото своите най-големи конкуренти Samsung и Apple, Huawei бързо се разрасна и се превърна във втория по големина играч на пазара на смартфони в света. Тя все още не е успяла да изпревари Samsung, която е на върха, въпреки че това беше голямото желание на Ричард Ю.

В рамките на серия от ходове администрацията на президента Доналд Тръмп успя да засегне Huawei, твърдят анализатори.

Въпреки че гигантът успя да запази втората си позиция в глобален мащаб, тя го постигна, като се фокусира върху Китай и други развиващи се пазари, докато губеше дял в част от ключовите региони, сочат данни, предоставени на CNBC. Глобалните амбиции бяха засегнати по пътя.

Huawei все още не е отговорила на запитването за коментар по въпроса.

Животът без Google

През май миналата година Huawei беше поставена в черния търговски списък на Съединените щати, който не позволява на американски фирми да правят бизнес с китайския технологичен гигант. Huawei разчита силно на компоненти и софтуер от американски компании.

Производителят на смартфони успя да заобиколи част от проблемите с компонентите, но вече няма право да ползва лицензираните услуги към операционната система на Google – Android, на своите мобилни устройства.

Ограничаването на достъпа на Huawei до приложенията на Google имаше най-голямо влияние върху компанията.

През март ротационният председател на Huawei Ерик Сю заяви пред CNBC, че компанията не е успяла да изпълни вътрешната си цел за приходите за 2019 г., като не са достигнали 12 млрд. долара, повечето от които е трябвало да дойдат от подразделението за потребителски продукти, което генерира повече от половината от общите приходи на компанията.

Данни на компаниите за пазарни проучвания International Data Corporation (IDC) и Counterpoint Research показват, че американските санкции са засегнали представянето на Huawei в глобален мащаб.

През първото тримесечие на 2019 г., преди поставянето в черния списък, глобалният пазарен дял на Huawei беше 18,9%, което я позиционираше на второ място след Samsung и преди Apple, посочват от IDC.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:13 | 14.09.22 г.
fallback