В края на лятото на 2018 г. изпълнителният директор на Tesla Inc. Илон Мъск обвини продавачите на къси позиции, че стоят в основата на „най-болезнената година“ за компанията. Мъск заплаши, че ще направи Tesla отново частна, но това, в крайна сметка, се оказа поредният му блъф, напоен с марихуана.
От онзи момент досега стойността на акциите на Tesla почти се утрои, пише за Oilprice финансовият анализатор Алекс Кимани.
След като Tesla обяви изненадваща печалба през второто тримесечие, цената на акциите ѝ се повиши до 8-месечен връх. Вторият силен тласък стана факт, след като Пекин разреши на Tesla да изгради своя първи завод извън пределите на САЩ край Шанхай на стойност 5 млрд. долара.
Третата възходяща вълна може да възникне, когато Tesla преобразува пълчищата си от клиенти, инвеститори и почитатели в купувачи на продукти на своя бизнес SolarCity. Така смята Piper Sandler, която наскоро повиши целта си за акциите на Telsa на Wall Street до 928 долара от 729 долара, като заяви, че компанията е успяла да превърне клиентите си в „неволни климатични воини“, които могат да станат големи купувачи на нейните чисти енергийни продукти.
Последната актуализация изпрати акциите на Tesla до рекордно високи нива.
Революционер при чистата енергия
Най-новата бичи теза на Wall Street се базира на възобновяемата енергия.
Александър Потър и Пол Сандлър споделят, че следващото предизвикателство за Tesla ще бъде да убеди клиентите от бизнеса си с електромобили, че зареждането на техните превозни средства, използващи електроенергия, произведена от изгарянето на въглища, не е много „зелено“ начинание и да ги призове да генерират и съхраняват соларна енергия собствено производство. Анализаторите посочват, че експериментът на Tesla за инсталиране на соларна система за зареждане на Model X вече дава обнадеждаващи резултати за бъдещето на компанията в индустрията за производство на енергия.
Придобиването на SolarCity от Tesla за близо 5 млрд. долара през 2016 г. изненада много пазарни наблюдатели, като се има предвид, че се случи в момент, в който Tesla се нуждаеше от големи количества капитал за разширяване на производството, а соларните компании не можеха да помогнат в тази насока. Но тази покупка може да се превърне в едно от най-добрите решения на компанията досега.
В момента е лесно да се пренебрегне соларният бизнес на Tesla, като се има предвид, че сегментът е отговорен за едва 6% от приходите на компанията през 2019 г.
В центъра на зеления „енергиен двигател“ са слънчевата и вятърната енергия, като и двете се очаква да допринесат за почти половината от световния енергиен микс до 2050 г. според Bloomberg New Energy Finance. Очаква се глобалните доставки на възобновяема енергия да нараснат с 50% през следващите пет години, водени от възхода на слънчевата енергия.
В САЩ дружествата за комунални услуги се опитват да намалят емисиите на въглероден диоксид, като се фокусират върху мащабни соларни проекти, съчетавайки ги с технологии за съхранение на енергия.