fallback

Apple променя историята си благодарение на огромния успех на AirPods

След като миналата година фокусът беше върху услугите, през тази може би ще чуваме повече за носимите устройства на компанията

21:00 | 09.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Растежът на App Store на Apple изглежда се е забавил през 2019 г., което може да е негативен знак за фокуса на компанията върху разрастващия се бизнес с услуги на компанията, който да компенсира по-слабите продажби на iPhone.

Въпреки че историята на Apple през последните няколко години е свързана преди всичко с услугите, голяма част от вниманието всъщност се насочи към бизнеса с носими устройства на компанията, който включва AirPods, Apple Watch и линията слушалки Beats, пише CNBC.

AirPods привлякоха най-голямо внимание. Apple представи две нови версии на AirPods през 2019 г. - ъпдейт на „основния“ модел, който има по-добър живот на батерията, както и Pro модел, който е с нов дизайн и с опция за заглушаване на околните шумове.

Освен iPhone, AirPods се превърнаха в хит за Apple по време на предколедния сезон. За AirPods Pro, които бяха пуснати на пазара през октомври 2019 г., все още трябва да чакате месец, за да ги получите, ако ги поръчате през уебсайта на Apple в САЩ, макар че някои имат късмет и се сдобиват с джаджата от физическите магазини на компанията.

Не бива да отписваме и Apple Watch. Тази серия аксесоари също е по-привлекателна от всякога. Моделът Series 3 от 2017 г. е с начална цена от 199 долара.

Анализаторите от Citi написаха на 23 декември, че вярват, че „сегментът с носими устройства вероятно ще премине 10 млрд. долара тримесечни приходи през това тримесечие“.

Именно този оптимизъм помогна на цената на акциите на компанията да скочи до нов връх през новата година. Миналата седмица книжата на компанията достигнаха стойност от над 300 долара, а много анализатори са добре настроени към Apple.

Ако предположим, че прогнозата на Citi за тримесечието, включващо коледните празници, е вярна, Apple може да отчете около 27 млрд. долара приходи от продажби на носими устройства за цялата календарна 2019 г. Ще разберем точните данни на 28 януари, когато компанията представи финансовия си отчет.

Стратегията на Apple по отношение на носимите устройства е доста сходна с тази за услугите. Макар че продажбите на iPhone не растат, все още има около 1 млрд. броя iPhone по света, които са в употреба. Това са милиард възможности за генерирането на още средства от всеки един от тези потребители чрез продажбата на полезни аксесоари, свързани с телефона, който те вече имат. Същевременно има още много възможности бизнесът на Apple с носими джаджи да расте.

Тази стратегия работи, само ако аксесоарите са достатъчно добри, за да оправдаят хареченето на 159 долара (началната цена за AirPods) или повече. Apple успя да го постигне с AirPods.

Компанията с право си е спечелила репутация на производител на отлични хардуерни продукти и за не толкова успешна по отношение на софтуера и другите услуги. Най-новият залог на компанията – стрийминг услугите в лицето на Apple News+, Apple TV+ и Apple Arcade, има сравнително слаб начален резултат, в сравнение с устройствата, които излязоха през същия период. Миналата година CNBC писа, че Apple News+ например среща трудности в мотивирането на потребителите да плащат.

Но AirPods и Apple Watch донесоха огромен успех на компанията и предлагат по-добра възможност за задържане на потребителите в екосистемата на Apple от дигиталните услуги.

Ако услугите бяха основната тема за компанията през 2018 и 2019 г., очаквайте тази година да се шуми много повече за носимите устройства, ако Apple надмине очакванията с предстоящия си финансов отчет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:36 | 14.09.22 г.
fallback