Първа стратегия: Просто го пропуснете
Малък, но нарастващ брой търговци на дребно са разбрали, че Черният петък просто не си струва.
REI е досега най-добрият пример за този подход. От 2014 г. търговецът не само затваря магазините си, но също така стопира онлайн поръчките си, като обявява Черния петък за платен отпуск за служителите си. По този начин им дава възможност да се насладят на почивка навън, вместо на допълнителна работа по време на разпродажбите. Тази кампания напълно съответства на мисията на REI и дава на компанията голямо преимущество от гледна точка на репутацията ѝ, а в дългосрочен план засилва връзката с клиентите (както и рентабилността) в дългосрочен план.
Втора стратегия: Поставете си ниски цели
Както споменахме, големите отстъпки на Черния петък обикновено привличат клиенти с ниска стойност. Търговците на дребно могат да решат, че е най-добре за бизнеса им да последват примера на останалите и да преследват въпросните потребители по време на Черния петък. Това е добре, стига търговците да променят поведението си впоследствие.
Целта тук не е да се изграждат връзки с клиентите, защото това трудно ще бъде постигнато. Тези хора знаят какво точно искат да купят и колко са готови да платят преди да влязат в магазина.
Правилният подход тук е предлагането на отстъпки, които не са прекалени. Добре е да се разгледат числата и да се помисли какво има смисъл, като се има предвид фактът, че повечето от клиентите не си струват дългосрочна инвестиция, тъй като не се връщат до следващата година.
Nordstrom полага усилия да се отнася към различните си клиенти по различен начин всеки ден. Аутлетът ѝ Nordstrom Racks е насочен към клиенти с ниска стойност, които са привлечени от намаленията, а не от силната си връзка с бранда. Така че марката отделя тези клиенти, предлага им оферти, без да прекалява, и не инвестира прекалено много в отношенията си с тях.
Стратегия трета: Поставете си високи цели
Тези ресурси вместо това могат да се инвестират в пазаруващите с висока стойност, които е вероятно да изберат първо бранда заради лоялност или предпочитание. Новият голям магазин на Nordstrom в Ню Йорк има за приоритет изграждането на дългосрочни отношения с клиенти с висока стойност чрез преживявания и услуги, а не чрез незабавни покупки.
Търговците на дребно могат да ползват подхода на Nordstrom и да превърнат всичко това във възможност за изграждане на отношения с клиенти с висока стойност. Една от опциите е за часове за VIP пазаруване – само за особено ценните за компанията хора. Или чрез предоставянето на допълнителни услуги и дейности. Като цяло търговците трябва да използват най-добрите си активи и усилия за най-важните си клиенти, а не за най-лошите.
преди 4 години Споооко, около 70% от американците карат на антидепресанти, казва този украинец:https://youtu.be/vdf6fcmpBkMВъобще запада започна да преглъща ежедневито си с лекота. И хапчета!Какво ти тук значи някакъв си петък, както е рекъл поета :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Между другото, точно тоя сайт от КЗП май го бяха надупили с 2-3млн преди няколко години, баш заради черния петък.За сравнение, един български сайт, които са и голяма верига магазини, просто написаха - 10% намаление на всичко и това е. Не звучи така гръмко като 50%, но е ясно, че и те не могат да продават на загуба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години днес си яхнал метлата и вършееш здраво :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години закон за защита на конкуренцията (ЗЗК) , чл.31 - въвеждане в заблуждение ... тука доста сериозни ги шамаросва комисията такива работи . въобще в целият ЕС такива практики са сериозно наказуеми с проценти от оборота . регулацията е много добра в ЕС и регламентите са описани подробно . но , ако някой е решил да си поръчва от сайтове и магазини с произход различен от ЕС си е изцяло за негова сметка ... КЗК е глобявала май почти всички голями търговски вериги в БГ с по няколко милиона , и сега доста хора много мислят преди да обявяват разни намаления и промоции :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години цената на ябълката е х3-х4 спрямо тази на Ксиоми-то!---С други думи - ябълката вече е ПЪЛЕН ВАЛАТ! Да си държат "бранда" - никой не им го ще! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тези ресурси вместо това могат да се инвестират в пазаруващите с висока стойност, които е вероятно да изберат първо бранда заради лоялност или предпочитание.----Ха ха ха... Най-големите комплексари купуват "бранд", който в повечето случаи даже ОТСТЪПВА по технически характеристики и качество "кучите марки"!*** пример: От няколко години Xiomi разбива на пух и прах "великата ябълка" - както в качество, така и съкрушително в цената! Отворете една ябълка вижте и характеристиките - рам памет, количества ядра , скорост на процесора, камери, обем памет и т.н. сравнете цената му, с цената на Ксиоми-то, което не само дава същито характеристики, ами и в пъти повече : цената на ябълката е х3-х4 спрямо тази на Ксиоми-то! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години То статията е за търговци уж, но всъщност излиза че просто иска да изкара тези които не купуват на голям марж "незначителни". Всъщност това не е вярно защото раЗмера има значение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години На работа направихме един експеримент - от лятото започнахме да следим цената на един телефон, бе между 720 и 800лв., в един голям, не точно български сайт. На черния петък, който тук бе тая седмица, по неизвестни причини (в САЩ е последната седмица на ноември), цената му бе 736, намален от 920 и беше маркиран, като продукт с голяма отстъпка, реална отстъпка имаше само на някои неща, които бяха маркирани като продукти с малка.---Точно така! ТОВА е реалното "намаление" на т.н. черен (за клиентите) петък, т.е. ДЕФАКТО НЯМА никакво намаление! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Целта тук не е да се изграждат връзки с клиентите, защото това трудно ще бъде постигнато. ---Какви "връзки" с клиентие ти ве ... ти да не си кауфланд? Ти си магазин за техника, а значи "връзка" може да имаме теоретично - веднъж на петилетка!Тези хора знаят какво точно искат да купят и колко са готови да платят преди да влязат в магазина.---Точно така, защото да умни хора, не по-прости от теб - "търговеца"!Точно така - знаем какво точно търсим, с аккави характеристики (предварително е направен пълен сравнителен анализ на аналогични стоки) и до ккава е цена е разумната му ценност, като се калкулира и цената на доставката, която в последно време се оформи, като едно отделно перо към цената и често иизлиза, че една стока на пръв поглед е по-евтина при един търговец, но калкулирана с доставката, излиза по-скъпа от тази при друг, къде уж е малко по-скъпа. Няма само ти да си правиш сметката я! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години На работа направихме един експеримент - от лятото започнахме да следим цената на един телефон, бе между 720 и 800лв., в един голям, не точно български сайт. На черния петък, който тук бе тая седмица, по неизвестни причини (в САЩ е последната седмица на ноември), цената му бе 736, намален от 920 и беше маркиран, като продукт с голяма отстъпка, реална отстъпка имаше само на някои неща, които бяха маркирани като продукти с малка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар