IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Черният петък е лош за бизнеса?

Данните за продажбите в рамките на този ден могат да са подвеждащи, когато се види ефектът в дългосрочен план, сочи анализ на Quartz

17:14 | 25.11.19 г. 22
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Първа стратегия: Просто го пропуснете

Малък, но нарастващ брой търговци на дребно са разбрали, че Черният петък просто не си струва.

REI е досега най-добрият пример за този подход. От 2014 г. търговецът не само затваря магазините си, но също така стопира онлайн поръчките си, като обявява Черния петък за платен отпуск за служителите си. По този начин им дава възможност да се насладят на почивка навън, вместо на допълнителна работа по време на разпродажбите. Тази кампания напълно съответства на мисията на REI и дава на компанията голямо преимущество от гледна точка на репутацията ѝ, а в дългосрочен план засилва връзката с клиентите (както и рентабилността) в дългосрочен план.

Втора стратегия: Поставете си ниски цели

Както споменахме, големите отстъпки на Черния петък обикновено привличат клиенти с ниска стойност. Търговците на дребно могат да решат, че е най-добре за бизнеса им да последват примера на останалите и да преследват въпросните потребители по време на Черния петък. Това е добре, стига търговците да променят поведението си впоследствие.

Целта тук не е да се изграждат връзки с клиентите, защото това трудно ще бъде постигнато. Тези хора знаят какво точно искат да купят и колко са готови да платят преди да влязат в магазина.

Правилният подход тук е предлагането на отстъпки, които не са прекалени. Добре е да се разгледат числата и да се помисли какво има смисъл, като се има предвид фактът, че повечето от клиентите не си струват дългосрочна инвестиция, тъй като не се връщат до следващата година.

Nordstrom полага усилия да се отнася към различните си клиенти по различен начин всеки ден. Аутлетът ѝ Nordstrom Racks е насочен към клиенти с ниска стойност, които са привлечени от намаленията, а не от силната си връзка с бранда. Така че марката отделя тези клиенти, предлага им оферти, без да прекалява, и не инвестира прекалено много в отношенията си с тях.

Стратегия трета: Поставете си високи цели

Тези ресурси вместо това могат да се инвестират в пазаруващите с висока стойност, които е вероятно да изберат първо бранда заради лоялност или предпочитание. Новият голям магазин на Nordstrom в Ню Йорк има за приоритет изграждането на дългосрочни отношения с клиенти с висока стойност чрез преживявания и услуги, а не чрез незабавни покупки.

Търговците на дребно могат да ползват подхода на Nordstrom и да превърнат всичко това във възможност за изграждане на отношения с клиенти с висока стойност. Една от опциите е за часове за VIP пазаруване – само за особено ценните за компанията хора. Или чрез предоставянето на допълнителни услуги и дейности. Като цяло търговците трябва да използват най-добрите си активи и усилия за най-важните си клиенти, а не за най-лошите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още