През 2013 г. Netflix разтърси телевизионния пазар, като пусна 13 епизода на „Къща от карти“ накуп – ход, който помогна за популяризирането на видео стрийминга и подхрани културата на т.нар. binge watching (гледане на много епизоди един след друг – бел. ред.).
Но Apple, Walt Disney и AT&T до голяма степен застават на пътя ѝ, подготвяйки се да привлекат онлайн аудиторията, която хареса Netflix, пише в свой анализ Ройтерс.
Директори на задаващата се HBO Max на AT&T планират да пускат по един епизод седмично от оригиналните сериали, разкри Робърт Грийнблат, председател на Warnermedia Entertainment. Това копира подхода на традиционната телевизия.
"Харесваме идеята, че хората ще гледат всяка седмица и ще очакват следващия епизод, ще говорят за него“, коментира Грийнблат.
Създаването на еуфория около новите серии ще бъде ключово през следващите седмици и месеци, тъй като няколко компании ще се опитат да привлекат потребителите и да ги мотивират да продължат да плащат месечна такса в дългосрочен план.
HBO Max може да направи някои изключения, твърди източник, запознат със стратегията на компанията, като пусне няколко епизода едновременно, за да предизвика първоначален интерес.
Междувременно Apple ще пусне своята абонаментна стрийминг услуга Apple TV+ този петък. За сериалите „The Morning Show” и „See”, както и за повечето свои продукции, компанията ще пуска първоначално по три епизода заедно, последвани от по един на седмица.
Насочената към семейства Disney+ ще пуска седмично епизоди на новите си сериали. Нейната услуга ще се появи на 12 ноември.
За някои зрители това да чакат цяла седмица за епизод е остарял подход, коментира анализаторът на Parks Associates Брет Сапингтън.
"За някои потребители това може да е вбесяващо“, посочва той. „Днес очакванията са различни“.
Въпреки че тенденцията за гледане на няколко епизода седмично започна преди всичко от младите потребители, днес тази практика се наблюдава при всички възрастови групи, допълва анализаторът.
Tова важи за целия свят. Проучвания на Ampere Analysis показват, че 69% от хората в САЩ твърдят, че редовно гледат по няколко епизода на един сериал един след друг. Делът във Великобритания е 66%, във Франция – 65%, а в Германия – 46%.
Различните стратегии за пускане на епизодите могат да създадат хитове, сочат данни на Parrot Analytics, която измерва глобалното търсене на сериали. Компанията е открила, че интересът към подобно гледане накуп е голямо при дебюта на сериалите, а след това се успокоява. При сериалите, при които епизодите се пускат седмично, интересът се изгражда с времето.