fallback

Netflix най-сетне призна: конкуренцията може да я препъне

Стрийминг гигантът се подготвя за трудно четвърто тримесечие

10:52 | 21.10.19 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Netflix най-сетне призна нещо, което всички знаем. Тъй като стрийминг войната ще започне само след няколко седмици, Netflix ще се сблъска със сериозна конкуренция за първи път, откакто е на пазара, т.е. повече от десетилетие, пише CNBC.

А тази конкуренция от пускането на Disney+ и Apple TV+, заедно с други големи бранда като HBO и NBC, може да има негативен ефект върху ръста на броя потребители на Netflix.

Netflix разкри тези проблеми след своя финансов отчет в сряда, който показа по-висока печалба, но не успя да изпълни прогнозите за броя абонати. Освен това компанията прогнозира, че ще привлече по-малко абонати през четвъртото тримесечие на тази година спрямо година по-рано.

А причините за това са очевидни.

Увеличаването на цените кара хората да се отказват от услугата

През януари тази година Netflix повиши цените си, с което най-популярният ѝ HD стрийминг план започва от 10,99 долара месечно до 12,99 долара на месец. В писмото си до акционерите компанията заяви, че този ход е свързан отчасти с разминаването с прогнозата за броя потребители.

„След увеличаването на цените ни в САЩ по-рано тази година, задържането на потребителите все още не е станало напълно устойчиво до нивата отпреди промяната, което доведе до по-бавен растеж на броя абонати в САЩ“, гласи писмото.

Скокът на цените обаче се случи в момент, в който Disney+ и Apple TV+ планират да предложат услугите си много по-евтино от Netflix. Disney+, която включва огромния каталог на Disney, Marvel и Pixar, ще струва 6,99 долара месечно. Apple TV+, която има само няколко ключови заглавия за начало, ще се предлага за 4,99 долара на месец. Услугата ще се предлага безплатно за година, ако си купите ново устройство на Apple, като iPhone 11 например.

Конкуренцията от новите услуги може да засегне ръста на броя абонати.

В писмото си до акционерите Netflix посочва, че „шумните премиери на новите стрийминг услуги могат да „доведат до някои проблеми за нашия растеж в краткосрочен план“.

Apple TV+ ще бъде пусната на 1 ноември, а Disney+ на 12 ноември. А през следващите месеци ще станем свидетели на премиерите на Peacock от NBC и HBO Max от WarnerMedia.

Резулатът: Netflix прогнозира 7,6 млн. нови абонати за тримесечието, в сравнение с 8,8 млн. през същото тримесечие година по-рано. Главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс заяви, че се надява, че тези очаквания няма да се изпълнят, но самият факт, че компанията отправя такова предупреждение е признание за страховете ѝ от конкуренцията.

Какъв е планът за действие на Netflix срещу тези нови заплахи?

Съдържание. Съдържание. И още съдържание.

Netflix продължава да реинвестира милиарди в съдържание и има множество нови филми и сериали, които ще пусне през следващите няколко месеца, включително „Ирландецът“ на Мартин Скорсезе и фентъзи сериала „The Witcher”.

По време на обявяването на отчета директорите на Netflix заявиха, че компанията ще продължи да изпълнява стратегията си да прави предавания, които хората обичат и ще го преви регулярно, за да не губи потребители в тримесечията, когато няма нищо добро за гледане. (Факт, поради който Netflix загуби абонати през второто тримесечие).

Но има нещо интересно, свързано със стратегията за съдържанието. Шефът на Netflix, отговарящ за съдържанието, Тед Сарандос, разкри каква е ролята на популярните франчайзи в стрийминга. Disney+ ще стартира с популярни и доказали се франчайзи, вариращи от Мики Маус до „Междузвездни войни“ и „Семейство Симпсън“. Disney има над 70-годишна история в изграждането на чудесни франчайзи, които ще са готови за гледане, когато платформата бъде пусната. А Netflix ще трябва да изгради собствени поредици от нулата.

Сарандос вижда това като нейна силна страна.

Но това е по същество и проблем на Netflix.

Досега тя не е доказала, че може да изгради франчайз, който да е толкова силен, колкото тези на Disney. „Stranger Things” вероятно е близо до това, но не е достатъчен, че да задържи абонатите на Netflix цяла година и между отделните сезони. Междувременно Netflix ще загуби някои от най-популярните франчайзи в платформата си, които са дело на трети страни, като „Офисът“ и „Приятели“.

Накратко тази седмица Netflix призна, че може да е твърде скъпа или да няма достатъчно ангажиращо съдържание за гледане, за да накара броя на абонатите си да растат до нивата, от които тя има нужда. Натискът е налице.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:37 | 12.09.22 г.
fallback