Очаква се iPhone на Apple Inc. да остане звездата в рамките на годишното събитие на компанията през тази седмица, както беше през последните десетина години. Но светлината на прожекторите се насочва и към по-млад продукт, от който Apple се нуждае за постигане на добър растеж.
Във вторник Apple планира да разкрие трио от нови iPhone с допълнителни задни камери и подобрени възможности за снимки при ниска осветеност, пише The Wall Street Journal, като се позовава на хора, запознати с плановете.
Актуализациите на iPhone от високия клас ще се отнасят за камерите, твърди и Bloomberg. Тези телефони ще имат три камери на гърба - за широкоъгълна фотография, снимки с по-висока разделителна способност и подобрен видеозапис. Ще има нови функции, задвижвани с изкуствен интелект - за автоматично коригиране на снимки, за връщане на хора в кадър, когато са отрязани, и редактиране на видео на живо, докато то се записва. Apple също така ще се конкурира с телефоните на Google Pixel с акцент върху подобряването на снимките, направени в условия на слабо осветление. Камерата на Face ID също ще получи надграждане, което ще позволи на хората да отключват телефона си, дори ако той е в хоризонтално положение на масата.
Анализаторите очакват телефоните да имат и по-бързи процесори, нови екстериорни цветове, като зелено и лилаво, и безжично зареждане за други устройства, като безжичните ушни слушалки AirPods.
Очакваните актуализации не са вдъхновяващи за Wall Street, като някои анализатори и инвеститори прогнозират, че предстоящите iPhone-и ще бъдат скучни. Но докато продажбите на вече остарелите телефони се забавят, Apple увеличава портфолиото си от свързани висококачествени продукти, включително Apple Watch, AirPods и абонаментни услуги за телевизионни предавания и видеоигри.
„Те тъпчат на едно място сега, просто се опитват да поддържат iPhone над водата“, казва Дан Морган, старши портфолио мениджър, който се фокусира върху технологичните компании в Synovus Trust Co. Apple сред най-големите залози за фонда. Морган е оптимист, че през тази година телефоните ще имат достатъчно нови функции „да поставят допълнителна тежест върху много зрял продукт и да продължат да теглят влака“.
Всичко това говори за предизвикателството, с което се сблъсква Apple след излизането на първия си iPhone през 2007 г. iPhone допринася за повече от половината от общите приходи от продажби на Apple, поставяйки компанията в неудобно положение за поддържане на основен продукт, докато се нуждае да стане по-малко зависима от него.
Последните постижения на iPhone, като технологията за разпознаване на лица, не резонираха с някои клиенти, които са склонни да разглеждат продуктите на Apple като по-малко уникални, а марката ѝ - по-малко амбициозна, отколкото преди години, показва годишното глобално проучване на UBS за 8 000 клиенти на смартфони, публикувано през май. Много хора задържат своите устройства по-дълго и не са принудени да надграждат до нови iPhone-и, които имат средна цена от 949 долара.