Ръководителите на Amazon.com Inc, Apple Inc, Facebook Inc и Google ще свидетелстват пред Комисията по правосъдието на Камарата на представителите през следващата седмица в рамките на изслушване, за да обсъдят огромната пазарна сила, използвана от онлайн платформите.
В изявление във вторник комисията заяви, че сред изслушваните ще бъдат: Адам Коен, директор по икономическата политика в Google; Нейт Сътън, сътрудник на главния съветник за регулациите в Amazon; Мат Перо от Facebook, директорът по глобалната политика и вицепрезидентът на Apple за корпоративното право Кайл Андър.
Изслушването ще се проведе във вторник, 16 юли.
Apple и Google не са отговорили на искането за коментар на Ройтерс. Facebook не е отговорила веднага, а говорителят на Amazon Джоди Сет заявява, че компанията ще се отзове, но не споделя подробности.
Отделно, подкомисията по съдебната власт в Сената заяви във вторник в съобщение, че е насрочила изслушване и за 16 юли. Не е ясно кой ще присъства.
Изслушванията се случват в момент, в който Комисията по правосъдието проучва конкуренцията на цифровите пазари като част от разследване, обявено през миналия месец, докато и републиканци, и демократи изразяват загриженост за мощта, упражнявана от няколко от най-високо оценяваните компании в света.
Властите провеждат антитръстови проучвания, като министерството на правосъдието разглежда Google и Apple, докато федералната търговска комисия проверява Facebook и Amazon.
Консерваторите, включително и президентът на САЩ Доналд Тръмп, се оплакват, че социалните медии се опитват да намалят гласовете им онлайн.
Други политици, като кандидата за президент от Демократическата партия Елизабет Уорън, призоваха Amazon, Google и Facebook да продадат някои компании, които са закупили преди време, като начин да се справят с опасенията за конкуренцията.
Освен това се очаква Facebook да плати 5 милиарда долара глоба за работата си с консултантска фирма Cambridge Analytica, която е получила данни на милиони потребители на Facebook без тяхното разрешение. Cambridge бе наета от кампанията на президента Доналд Тръмп за президентските избори в САЩ през 2016 г.
Ръководителите на социални медии и на технологични компании бяха призовани да дават показания пред законодателите по различни теми през последните две години, включително за чуждестранните операции за влияние върху техните платформи.